Freelancerio LinkedIn: kaip pateikti save ir paslaugas

Vis dažniau LinkedIn savo naudotojus pradžiugina atnaujinimais. Vienas paskutiniųjų – itin naudingas savarankiškai dirbantiems. Šiame straipsnyje sužinosite 5 LinkedIn platformos subtilybes, padėsiančias tinkamai reprezentuoti save bei teikiamas paslaugas.

Įsiklausykite, ką pataria pats LinkedIn. Puiki tvarkingo ir našaus profilio grandis – “All-star” reitingas (viešai nerodoma). 7 punktai ir profilis, žadama, bus labiau matomas. Pavyzdžiui, vien vietos įtraukimas turėtų 70 % padidinti profilio peržiūras. Tačiau pradėkime nuo pradžių.

1. Stripri profilio anketa

Apie “All start” reitingą prakalbome ne be reikalo. Remiantis LinkedIn, pilnavertiškai užpildytas profilis net 40 kartų turi didesnį šansą sulaukti darbo pasiūlymų. Tai sudaro:

  • Profilio nuotrauka. Profesionali, aiškiai matomu veidu. Pasitelkiant faktus, naudotojai su profilio nuotrauka net 21 kartą sulaukia daugiau profilio peržiūrų nei tie, kurie nenaudoja nuotraukos.
  • Antraštė. Ji padeda išsiskirti iš kitų specialistų, o tinkamai parinkti raktažodžiai užtikrina gerą poziciją paieškos rezultatuose.
  • Pramonės šaka, vieta. Svarbi rolė tenka vietai, mat tai paieškoje tikrai svarbus kriterijus.
  • Patirtis. Reikalinga įtraukti naujausią darbo poziciją bei 2 ankstesnes. 
  • Įgūdžiai. Rekomenduojama įtraukti bent 5.
  • Santrauka. Apibūdinama profesinė patirtis, įgūdžiai.
  • Išsilavinimas. Paprastai įtraukiamos tik aukštosios mokyklos.
  • Papildomas punktas – Ryšiai (angl. connections). Puiki pradžia nuo 50 panašios srities specialistų.

Atrodo, gana paprasti punktai, tačiau vos 51 % LinkedIn naudotojų yra įgalinę “All start” reitingą.

2. “Creator mode” aktyvavimas

2021 m. naujiena – “Creator mode”. Esminė savybė yra paskatinti kitus domėtis specifiniu turiniu bei kurti originalų turinį. Šio atnaujinimo nauda:

Grotažymės. Tai dar labiau padeda identifikuoti profilį – kokios pagrindinės temos, kuriomis dalijamasi ir yra kuriamas turinys. Naudinga tiek pačiam kūrėjui didinti auditoriją, tiek ieškant bendraminčių.

Stiprinamas asmeninio prekės ženklo įvaizdis. Profilyje galima įtraukti nuorodą į el. svetainę ar portfolio. Taip pat paryškinti jau pasidalintus įrašus. Tai bus matoma prieš pagrindinę profilio informaciją.

3. “Open to” net 3 galimos pasirinkimo skiltys

Finding a new job. Šis nustatymas leis tapti labiau pastebėtam potencialaus darbdavio. Matomumas galimas redaguoti.

Hiring. Lengvas būdas ieškoti partnerių bendram projektui.

Visiška naujiena, sudrebinusi freelancerių bendruomenę – Providing services. „LinkedIn Services Marketplace“ yra sistema, padedanti savarankiškai dirbantiems nemokamai viešinti savo paslaugas, o klientams rasti kvalifikuotų specialistų trumpalaikiams projektams.

Atmintinė:

Freelanceris gali pasirinkti ir įtraukti norimas darbo, paslaugų kategorijas. Jų apie 250. Teikiamos paslaugos bus matomos tiek asmeniniame profilyje, tiek paslaugų paieškoje, o gaunamos klientų užklausos – atskirai nuo pagrindinių žinučių ir pranešimų. Šis formatas pagrinde suteikia galimybę būti pastebėtu, tačiau toks ir yra funkcijonalumas. Klientai gali peržiūrėti freelancerius, bet freelanceriai klientų – ne.

linkedin

4. Kontaktinė informacija

Būkite visada pasiekiami. Jei veikloje pagrindinis bendravimas yra telefonu – nurodykite jį, o jei patogiausias susisiekimas – el. paštu, žinote ką daryti. Siūlome nepasitikėti vien LinkedIn žinutėmis. Kai kurie pranešimai gali pasimesti ar net nebūti perskaityti. Kur kas paprasčiau profilyje nurodyti kitus komunikacinius būdus. Kontaktų pateikimas LinkedIn platformoje vyrauja įvairus:

  • viršelio nuotrauka;
  • vardo tarimas;
  • santrauka;
  • įrašai;
  • kontaktų skiltis.

5. Personalizuota žinutė

Priklausant nuo jūsų išsikelto tikslo, pavyzdžiui, nauji projekto partneriai, galite parašyti žinutę, kviečiant “susijungti”. Kitas variantas – padėka už pakvietimą tapti bendraminčiu LinkedIn rate. Tikslingas pranešimas paspartins naujų ryšių sąrašą bei aktyvins komunikaciją. Tai turėtų būti pateikta informavimo, tačiau ne reklamine forma. Dažnas gavęs tarsi nukopijuotą paslaugų ar apie save aprašo skiltį visos žinutės neperskaito ir apie siuntėją susidaro ne itin patrauklią nuomonę.