Freelancerio LinkedIn: kaip pateikti save ir paslaugas
Vis dažniau LinkedIn socialinis tinklas savo naudotojus pradžiugina atnaujinimais. Vienas paskutiniųjų – itin naudingas savarankiškai dirbantiems. Šiame straipsnyje sužinosite 5 LinkedIn platformos subtilybes, padėsiančias tinkamai reprezentuoti save bei teikiamas paslaugas.
Įsiklausykite, ką pataria pats LinkedIn. Puiki tvarkingo ir našaus profilio grandis – “All-star” reitingas (viešai nerodoma). 7 punktai ir profilis, žadama, bus labiau matomas. Pavyzdžiui, vien vietos įtraukimas turėtų 70 % padidinti profilio peržiūras. Kad LinkedIn būtų efektyvus, svarbu naudoti jo funkcijas, tokias kaip išplėstinė paieška ir darbo skelbimų pranešimai, bei nuolat atnaujinti profilį su aktualiais raktažodžiais. Tačiau pradėkime nuo pradžių.
1. Kas yra LinkedIn?
LinkedIn yra socialinis tinklas, skirtas profesionalams užmegzti ryšius, kurti asmeninį prekės ženklą ir atrasti naujų galimybių. Ši platforma yra ideali vieta profesionalams, norintiems pagerinti savo karjeros perspektyvas, plėsti savo tinklą ir naudotis įvairiomis karjeros galimybėmis. LinkedIn yra ne tik vieta, kur galite rasti naujas darbo galimybes, bet ir platforma, kurioje galite dalintis savo žiniomis, mokytis iš kitų ir stiprinti savo profesinį įvaizdį.
2. Kaip pradėti naudotis LinkedIn?
Norint pradėti naudotis LinkedIn, pirmiausia reikia susikurti paskyrą. Tai galima padaryti per išmaniąją programėlę („Android“ ir „iOS“) arba naršyklę. Paskyrą galima susikurti spustelėjus „Sign up“ ir įvedus savo vardą, pavardę, el. pašto adresą ir slaptažodį. Po to, svarbu užpildyti visus paskyros laukelius, kad būtų galima užmegzti ryšius su kitais profesionalais. Užpildyta paskyra padės jums būti matomiems ir lengviau užmegzti ryšius su kitais specialistais.
1. Stripri profilio anketa ir prekės ženklą
Apie “All start” reitingą prakalbome ne be reikalo. Remiantis LinkedIn, pilnavertiškai užpildytas profilis net 40 kartų turi didesnį šansą sulaukti darbo pasiūlymų. Gerai struktūruotas LinkedIn profilis gali atverti duris į naujas karjeros galimybes.
Tai sudaro:
Profilio nuotrauka. Profesionali, aiškiai matomu veidu. Pasitelkiant faktus, naudotojai su profilio nuotrauka net 21 kartą sulaukia daugiau profilio peržiūrų nei tie, kurie nenaudoja nuotraukos.
Antraštė. Ji padeda išsiskirti iš kitų specialistų, o tinkamai parinkti raktažodžiai užtikrina gerą poziciją paieškos rezultatuose.
Pramonės šaka, vieta. Svarbi rolė tenka vietai, mat tai paieškoje tikrai svarbus kriterijus.
Patirtis. Reikalinga įtraukti naujausią darbo poziciją bei 2 ankstesnes.
Įgūdžiai. Rekomenduojama įtraukti bent 5.
Santrauka. Apibūdinama profesinė patirtis, įgūdžiai.
Išsilavinimas. Paprastai įtraukiamos tik aukštosios mokyklos.
Papildomas punktas – Ryšiai (angl. connections). Puiki pradžia nuo 50 panašios srities specialistų.
Atrodo, gana paprasti punktai, tačiau vos 51 % LinkedIn naudotojų yra įgalinę “All start” reitingą.
2. “Creator mode” aktyvavimas
2021 m. naujiena – “Creator mode”. Esminė savybė yra paskatinti kitus domėtis specifiniu turiniu bei kurti originalų turinį. Šio atnaujinimo nauda:
Grotažymės. Tai dar labiau padeda identifikuoti profilį – kokios pagrindinės temos, kuriomis dalijamasi ir yra kuriamas turinys. Naudinga tiek pačiam kūrėjui didinti auditoriją, tiek ieškant bendraminčių.
Stiprinamas asmeninio prekės ženklo įvaizdis. Profilyje galima įtraukti nuorodą į el. svetainę ar portfolio. Taip pat paryškinti jau pasidalintus įrašus. Tai bus matoma prieš pagrindinę profilio informaciją.
3. “Open to” net 3 galimos pasirinkimo skiltys
Finding a new job. Šis nustatymas leis tapti labiau pastebėtam potencialaus darbdavio. Matomumas galimas redaguoti.
Hiring. Lengvas būdas ieškoti partnerių bendram projektui.
Visiška naujiena, sudrebinusi freelancerių bendruomenę – Providing services. „LinkedIn Services Marketplace“ yra sistema, padedanti savarankiškai dirbantiems nemokamai viešinti savo paslaugas, o klientams rasti kvalifikuotų specialistų trumpalaikiams projektams.
Atmintinė:
Freelanceris gali pasirinkti ir įtraukti norimas darbo, paslaugų kategorijas. Jų apie 250. Teikiamos paslaugos bus matomos tiek asmeniniame profilyje, tiek paslaugų paieškoje, o gaunamos klientų užklausos – atskirai nuo pagrindinių žinučių ir pranešimų. Šis formatas pagrinde suteikia galimybę būti pastebėtu, tačiau toks ir yra funkcijonalumas. Klientai gali peržiūrėti freelancerius, bet freelanceriai klientų – ne.
4. Atnaujinta kontaktinė informacija
Būkite visada pasiekiami. Jei veikloje pagrindinis bendravimas yra telefonu – nurodykite jį, o jei patogiausias susisiekimas – el. paštu, žinote ką daryti. Siūlome nepasitikėti vien LinkedIn žinutėmis. Kai kurie pranešimai gali pasimesti ar net nebūti perskaityti. Kur kas paprasčiau profilyje nurodyti kitus komunikacinius būdus. Kontaktų pateikimas LinkedIn platformoje vyrauja įvairus:
viršelio nuotrauka;
vardo tarimas;
santrauka;
įrašai;
kontaktų skiltis.
5. Personalizuota žinutė
Priklausant nuo jūsų išsikelto tikslo, pavyzdžiui, nauji projekto partneriai, galite parašyti žinutę, kviečiant “susijungti”. Kitas variantas – padėka už pakvietimą tapti bendraminčiu LinkedIn rate. Tikslingas pranešimas paspartins naujų ryšių sąrašą bei aktyvins komunikaciją. Tai turėtų būti pateikta informavimo, tačiau ne reklamine forma. Dažnas gavęs tarsi nukopijuotą paslaugų ar apie save aprašo skiltį visos žinutės neperskaito ir apie siuntėją susidaro ne itin patrauklią nuomonę.
8. LinkedIn yra naudingas profesionaliems ryšiams
LinkedIn yra naudingas profesionaliems ryšiams, kadangi ši platforma leidžia užmegzti ryšius su kitais profesionalais, plėsti savo tinklą ir naudotis įvairiomis karjeros galimybėmis. LinkedIn yra ideali vieta profesionalams, norintiems pagerinti savo karjeros perspektyvas ir naudotis įvairiomis karjeros galimybėmis. Naudodamiesi LinkedIn, galite lengvai rasti bendraminčių, dalintis savo patirtimi ir mokytis iš kitų. Tai puiki platforma, skirta užmegzti vertingus ryšius ir stiprinti savo profesinį tinklą.