Klientas vėluoja apmokėti sąskaitą: ką daryti

Laikrodis tiksi, darbai vietoje nestovi, o ta viena sąskaita taip ir liko neapmokėta. Šis kliento „pokštas” užklumpa ne vieną freelancerį. Kaip elgtis, kai klientas vėluoja apmokėti sąskaitą?

Apmokėjimas laiku – misija įmanoma. Šiai, atrodo, tik ant kliento pečių krentančiai blogybei būtina pasiruošti iš anksto. Pateikiami 5 būdai, padėsiantys freelanceriui visada gauti finansinį atlygį sutartu metu (ar net anksčiau).

Pasirašyti sandorį įforminantį dokumentą

Freelancinimo pasaulyje kaip ir teatre, visada reikia žinoti kas po ko eina. Suteikiamų paslaugų repertuarą patartina detalizuoti ir nepabijoti įtraukti papildomų veiksnių, galimų susieti su vėluojančiu apmokėjimu:

  • Sąskaitos apmokėjimo terminas
  • Avansinė suma
  • Išankstinės sąskaitos faktūros
  • Delspinigiai
  • Paslaugų nutraukimas
  • Viršvalandžiai / įkainių kilimas

Bendrinis paslaugų teikimo sutarties šablonas čia

Taikyti nuolaidą

Norint visiškai išvengti vėluojančio apmokėjimo scenarijaus, už išankstinį sąskaitos apmokėjimą klientui atsidėkoti, suteikiant nuolaidą kitai sąskaitai. Tai puikus paskatinimas klientui nesnausti, o freelanceriui – išsiskirti iš kitų savo srities asų bei kurti lojalumą.

Neatidėlioti išsiųsti sąskaitą

Priklausant nuo susitarimo, išsiųsti sąskaitą faktūrą klientui vos tik atlikus darbą. Nelaukti mėnesio pabaigos ar kitos patrauklesnės datos. Panašia taisykle galima vadovautis laiko atžvilgiu. Geriausia sąskaitą išsiųsti pirmoje dienos pusėje.

Palaikyti ryšį

Bendravimas su klientu ne ką mažiau svarbus nei darbų atlikimas. Freelanceriui bent jau karts nuo karto pasivaident darbų sukūryje, klientui neleis pamiršti apie jo ir atliekamų paslaugų egzistavimą. 

Introvertų dėmesiui. Tai gali būti mažiausi, neįpareigojantys nuolatiniam bendravimui veiksmai: kliento pažymėjimas darbų dokumente, užduoties statuso pakeitimas, pasidalinimas šablonu ar kita.

Reaguoti šaltu protu

Ką daryti, kai reikalas „dega”? Klientas vėluoja apmokėti sąskaitą, o visgi norisi išvengti nejaukių laiškų ir nepasiduoti impulsyvioms žinutėms. Tokiais atvejais situaciją gelbėja – automatinis neapmokėtos sąskaitos priminimas.

Sąskaita123 paskyroje galima nustatyti sąskaitų, laukiančių apmokėjimo, priminimus. Pasibaigus sąskaitos apmokėjimo terminui, klientui kas 7 dienas yra siunčiamas el. laiškas su priminimu apmokėti sąskaitą.

sąskaitą

… nes geriausias dalykas po ilgos darbo dienos yra

sąskaitą

Sąskaita123 – internetinė sąskaitų išrašymo pagalbininkė. Pamirškite popierines sąskaitas, Excel ar net buhalterį. Išbandykite sistemą nemokamai jau dabar!