Kokius klausimus užduoti naujam klientui?

Labai svarbu aiškiai suprasti klientą tiek asmeniui, vykdančiam individualią veiklą, tiek pačiam klientui paslaugos teikėją. Tam, kad abu būtų, kaip sakoma, tame pačiame puslapyje. Apart akivaizdžiausių klausimų apie darbo užmokestį, laikotarpį ir darbo trukmę, ką dar pravartu išsiaiškinti? Sužinokite straipsnyje – kokius klausimus užduoti naujam klientui?

Kokia šio darbo pakraipa ir norimas rezultatas?

Prieš sutinkant atlikti darbą, išsiaiškinkite, kokio rezultato klientas tikisi, kokia įgyvendinimo vizija pasikliauja. Kuo daugiau informacijos, tuo mažesnė kliento nepasitenkinimo ar iškilusių nesklandumų tikimybė.

Siekiantiems konkretumo, patartina ne pasipuikuoti ir pateikti klientui užklausą apie ankstesnius tokio pobūdžio darbus, jų pavyzdžius. Tokiu būdu gaunant papildomos informacijos – kokie pokyčiai reikalingi, ką pavyko įgyvendinti, o ką dar tik planuojama pasiekti.

Kokia darbo metodika?

Priklausomai nuo veiklos ir darbo specifikos yra keletas niuansų, kalbant apie darbo metodiką. Dažniausiai sutinkami šie:

  • Kontaktinis asmuo
  • Abiejų šalių pasiekiamumo laikas
  • Kiti su    šiuo    darbu,    projektu    susiję    asmenys    (programuotojas, komunikacijos specialistas, grafikos dizaineris ir pan. )
  • Revizijų, korekcijos kiekis
  • Papildomas mokestis (viršvalandžiai, laikotarpio paankstinimas ir t.)
  • Darbo nutraukimo sąlygos
  • Vėlavimas apmokėti sąskaitą faktūrą

Jų laiku neišsiaiškinus didėja tikimybė pavėluoti atlikti darbą, iškyla grėsmė darbo kokybei bei įsipareigojimų vykdymui kitiems klientams.

Ar atliktus darbus galėsiu įtraukti į savo portfolio?

Kaip individualios veiklos vykdytojui, paslaugos teikėjui, portfolio yra ypatingai svarbi priemonė klientų pritraukime, lojalumo kūrime. Tačiau šiuo klausimu vyrauja dvejopos nuomonės. Jeigu tai ypatingai svarbu ar esate dar gana naujas srities specialistas, užduokite šį klausimą jau pirmojo pokalbio metu. Klientui tai parodys paslaugos teikėjo valią ir pasiryžimą atlikti užduotis nepriekaištingai. Tiesa, kiti klientai nenori būti viešinami ir yra gana jautrūs ar net kategoriški šiuo klausimu.

Ir pabaigai…

Klausimas sau: ar šis darbas atitinka mano, kaip srities specialisto, tikslus?

Labai svarbus klausimas, padėsiantis užverti keletą durų ar priešingai – atverti naujas. Verta apsvarstyti:

  • Norą atlikti specifinį darbą, projektą
  • Savirealizaciją
  • Kompetenciją
  • Naudingos pažinties, naujų ryšių tikimybę
  • Įmonės, kliento reputaciją
  • Darbo laiko ir pastangų santykį
  • Galimas rekomendacijas

Jeigu atsakymai teigiami, nėra ko baimintis. Susidarius priešingai situacijai – mandagiai darbo atsisakykite. Kodėl gi gaišti abiejų laiką ir stengtis dėl to, kas tikėtina galiausiai neatneš norimo rezultato. Kiekvienas darbas turi teikti piniginį pasitenkinimą bei vertę tiek individualios veiklos vykdytojui, tiek klientui.