Mažoji Bendrija mokesčiai: MB apmokestinimas Lietuvoje

Žalios spalvos paveikslėlyje pavaizduoti eurų banknotai ir skaičiuotuvas fone. Viduryje esantis tekstas lietuvių kalba skamba „Mokesčiai, kuriuos privalo mokėti Mažoji Bendrija“, o tai reiškia „Mokesčiai, kuriuos turi sumokėti mažoji bendrija“. Mėlynos ir žalios spalvos grafiniai elementai yra kiekvienoje pusėje, išryškinantys Mažosios Bendrijos mokesčius.


Mažosios bendrijos buhalterinė apskaita

Mažoji bendrija šiandien daugeliui žmonių, norinčių tapti nuosavo verslo savininkais, tampa puikia išeitimi dėl tam tikrų motyvų: nereikalingas įstatinis kapitalas, laukia ribota atsakomybė, tad bankroto atveju įsipareigojimai nebus nukreipti į asmeninį turtą, duomenis, reikalingus steigimui, galima pateikti netgi internetu, tokiu būdu sutaupant labai daug laiko ir pan. Dar vienas naudingas ir žavus privalumas yra tas, jog laukia kur kas paprastesnis buhalterinės apskaitos vedimas nei, pavyzdžiui, įsteigus uždarąją akcinę bendrovę.

Vis dėlto, tai dar tikrai nereiškia, kad mažosios bendrijos buhalterija gali būti vedama laisva forma arba būti tokia paprasta, kaip pavyzdžiui, vykdant individualią veiklą – galioja tikslūs ir aiškūs nurodymai, kurių yra būtina laikytis. Na, o, tam, kad informacijos apie buhalterijos vedimą trūkumas netaptų kliūtimi įgyvendinant savo planus, su svarbiausiais mažosios bendrijos buhalterinės apskaitos principais susipažinti galite jau dabar. Kaip vesti MB buhalteriją yra svarbus klausimas, ypač tiems, kurie neturi buhalterinio išsilavinimo, nes netinkamai vedama apskaita gali sukelti rimtų problemų.

Tačiau prieš pradedant dalintis pastebėjimais, susijusiais su mažosios bendrijos apskaitos tvarkymu, verta atsakyti ir į dar vieną klausimą: kas apskritai gali tai daryti? Atsakant į šį klausimą, reikia akcentuoti, kad laukia didelė įvairovė, kadangi mažosios bendrijos buhalterinę apskaitą gali vesti:

  • mažosios bendrijos narys;

  • buhalterinės apskaitos vedimo paslaugas teikiantis savarankiškai dirbantis asmuo;

  • buhalterinės apskaitos vedimo paslaugas teikianti įmonė;

  • pagal darbo sutartį samdomas asmuo.

Taigi, esant tokiai didelei galimų pasirinkimų įvairovei, būtina akcentuoti, kad kiekvienas mažosios bendrijos steigėjas turi gerai apgalvoti, kuris pasirinkimas yra pats geriausias jų atveju. Savaime suprantama, vertingiausias pasirinkimas yra tas, kuris neša daugiausiai naudos. Ir nors kiekviena situacija yra individuali, pabrėžti verta, jog ypač daug naudos bus tuo atveju, jei bus nuspręsta pasirinkti pirmąjį variantą, t.y., už buhalterinę apskaitą bus atsakingas pats mažosios bendrijos narys. Na, o, kad buhalterinės apskaitos džiunglės nebūtų labai painios, siūlome du puikius sprendimus. Vienas iš jų – unikalus sąskaitų išrašymo įrankis, kuris užtikrins patogų ir kokybišką sąskaitų išrašymą reikiamu metu, su galimybe išsaugoti reikalingus duomenis. Taip pat paruošėme ir daug naudingos medžiagos, kuri leis pažinti svarbiausius mažosios bendrijos buhalterinės apskaitos tvarkymo momentus:

  • mažoji bendrija privalo tinkamai apskaičiuoti be sumokėti šiuos mokesčius:

  1. pelno mokestis

priklausomai nuo mažosios bendrijos situacijos, gali siekti 5 ar 15 mokesčių;

  1. pridėtinės vertės mokestis

standartinis šio mokesčio tarifas – 21 procentas;

  1. Sodros mokesčiai (PSD ir VSD);

  2. Gyventojų pajamų mokestis

Šio mokesčio tarifas siekia 15 procentų;

  • mažosios bendrijos turi paruošti šias ataskaitas:

  1. balanso;

  2. pelno (nuostolių);

  • mažosios bendrijos narys gali gauti šias išmokas kaip avansu išmokamą pelną: mažosios bendrijos lėšų, kurias gali skirti savo asmeniniams poreikiams; o taip pat ir mažosios bendrijos pelno dalį, už trumpesnį, nei finansiniais metai, laikotarpį;

  • jei iš mažosios bendrijos lėšos yra paimamos arba gaunamos, turi būti surašomas bei pasirašomas lėšų perdavimo (paėmimo) aktas;

  • mažosios bendrijos pelnas yra paskirstomas jos narių susirinkimo metu, patvirtinus metinių finansinių ataskaitų rinkinį;

  • jos nariams pelnas turi būti paskirstomas proporcingai, atsižvelgiant į įnašo dydį.

Pagrindiniai principai ir reikalavimai

Mažosios bendrijos (MB) buhalterinė apskaita yra pagrįsta įmonių finansinės atsakomybės įstatymu ir buhalterinės apskaitos įstatymu. Nors MB buhalterija yra panaši į uždarosios akcinės bendrovės apskaitą, yra tam tikrų išimčių. Pavyzdžiui, jei MB nėra PVM mokėtoja arba neturi samdomų darbuotojų, jos buhalterinės apskaitos tvarkymas gali būti paprastesnis. Svarbu paminėti, kad MB nėra privalomas buhalteris, todėl buhalterinę apskaitą gali tvarkyti pats bendrijos narys arba jos vadovas. Tai suteikia daugiau lankstumo ir galimybių mažųjų bendrijų nariams.

MB buhalterinės apskaitos tvarkymas

MB buhalterinės apskaitos tvarkymas yra procesas, kurio metu renkama ir tvarkoma informacija apie įmonės ekonominį gyvenimą. Šis procesas turi būti atliekamas laikantis įmonių finansinės atsakomybės įstatymo ir buhalterinės apskaitos įstatymo reikalavimų bei atitikti visus verslo apskaitos standartus. MB buhalterija apima viską nuo pirminių apskaitos dokumentų tvarkymo iki finansinės atskaitomybės sudarymo. Tai reiškia, kad kiekvienas finansinis įvykis turi būti tinkamai užfiksuotas ir dokumentuotas, siekiant užtikrinti skaidrumą ir tikslumą.

MB buhalterinės apskaitos paslaugos ir kaina

MB buhalterinės apskaitos paslaugos yra teikiamos vadovaujantis įmonių finansinės atsakomybės įstatymu bei buhalterinės apskaitos įstatymu. Šios paslaugos turi atitikti visus verslo apskaitos standartus, kad būtų užtikrinta teisinga ir tiksli finansinė atskaitomybė. MB buhalterinės apskaitos kaina gali labai skirtis priklausomai nuo daugelio faktorių, tokių kaip darbuotojų skaičius, sąskaitų kiekis, komandiruotės, banko operacijos ir kt. Todėl svarbu atidžiai įvertinti savo MB poreikius ir pasirinkti tinkamiausią buhalterinės apskaitos paslaugų teikėją.

MB buhalterinės apskaitos svarba mažajai bendrijai

MB buhalterinė apskaita yra esminė įmonės sėkmei. Ji padeda sekti finansinius įvykius ir užtikrina finansinę atskaitomybę. Tinkamai tvarkoma MB buhalterija leidžia susisteminti informaciją apie įmonės ekonominį gyvenimą, jos turtą ir įsipareigojimus. Be to, MB buhalterija padeda prižiūrėti įmonės finansinę stabilumą, kas yra ypač svarbu ilgalaikiam verslo augimui ir plėtrai. Todėl svarbu skirti pakankamai dėmesio ir resursų buhalterinės apskaitos tvarkymui.

MB buhalterinės apskaitos praktiniai patarimai

Kadangi MB buhalterija yra pakankamai sudėtingas dalykas, reikalaujantis specifinių finansinių žinių ir patirties, rekomenduojama samdyti profesionalius finansininkus. MB vadovas turėtų savo energiją ir dėmesį skirti verslo valdymui ir organizavimui, o buhalterinę apskaitą patikėti specialistams. Tačiau, jei MB vadovas ar narys turi pakankamai žinių ir patirties, jie gali patys tvarkyti MB buhalteriją, nes priešingai nei UAB atveju, buhalteris nėra privalomas. Svarbiausia yra užtikrinti, kad visi finansiniai įrašai būtų tikslūs ir atitiktų teisės aktų reikalavimus.