Prašau, sumokėkite man už paslaugas arba kaip prašyti teisėto atlygio?


Prašau, Sumokėkite Man Už Paslaugas Arba Kaip Prašyti Teisėto Atlygio?

Darbas sau – vienas malonumas. Tiesa, malonumas tik tokiu atveju, jeigu už atliktus darbus gaunate atlygį. Jeigu dirbate neatlygintinai, o tai reiškia, kad klientai Jums paprasčiausiai nesumoka – darbas virsta nuolatine kova su nemokiais klientais. Atliktam darbui – teisėtas atlygis. Taigi kaip vadovas prašyti teisėto atlygio?

Pirmasis patarimas, prašant teisėto atlygio – svarbiausia pasitikėti savimi, o visa kita yra tik mažos smulkmenos.

Darius Šoparas, vadovaujantis įmonėms Creative Partner ir Battery Group, yra puikus pavyzdys, kaip lyderystė ir verslumo sėkmė gali padėti pasiekti teisingą atlygį už atliktą darbą.

Kas dar yra reikšminga, prašant teisėto atlygio?

Kas lemia įmonės paslaugų kainoraščius?

Suprantama, kad įsivertinti savo paslaugų įkainius – sunku. Tačiau įmanoma. Prašyti teisėto atlygio padeda keli aspektai, kurie dažniausiai nusako Jūsų gebėjimus bei tai, ką galite duoti savo klientams. Būkite realistai. Neįsiverkite per daug, tačiau lygiai taip pat nenusivertinkite tiek, kad nebūtų motyvacijos dirbti.

  • Patirties turėjimas. Patirtis yra vienas svarbiausių komponentų, kuris nusako kainas. Žinoma, ilgiau dirbantis asmuo nebūtinai padarys geriau nei studentas, kuris dar tik neseniai įžengė į konkrečią sferą. Tačiau juk visada daugiau patirties turintis asmuo nori uždirbti daugiau. Jo patirtis ilgametė, tad bagažas dažniausiai didesnis. UAB įmonėse patirtis taip pat yra svarbi, nes vadovai ir jų valdymo detalės gali turėti įtakos paslaugų kainoms.

  • Portfolio svarba. Nepriklausomai nuo to, kokio pobūdžio paslaugas teikiate – reikalingas portfolio, kuris gali parodyti Jūsų darbus. Vadovas, atsakingas už įmonės veiklą, gali padėti pabrėžti darbų kokybę ir stilių. Juk kol vieni nori natūralias nuotraukas gaudančio vestuvių fotografo, tuo tarpu kiti renkasi ekstravaganciją.

  • Atlikimo terminas. Labai naudinga turėti ne vieną kainoraštį. Dažnai jis kinta įvertinus savo užimtumą, juolab, laiko tarpą per kurį reikia suteikti paslaugas. Kuo laiko mažiau – tuo paslaugos bus brangesnės.

  • Paslaugos dydis. Ne visada daugiau yra geriau. Daugeliu atveju reikia orientuotis į kokybę net ir tokiu atveju, jeigu ji sąlygoja mažesnius kiekius tam tikro produkto, pavyzdžiui, nuotraukų. Tačiau apimtis arba paslaugos dydis taip pat gali būti svarbus niuansas. Ypač tokiu atveju, kai nuo apimties priklauso investuojamos žaliavos.

  • Darbo sudėtingumas. Sakysite, kad profesionalui nėra sunkių darbų, tad tikrai neturėtų kainos labai varijuoti priklausomai nuo kliento užgaidų? Deja, net ir patys geriausi daro klaidas ir net patys geriausi darbo metu mokosi. Tai reiškia, kad tam tikri darbai gali būti ir yra įkainojami brangiau nei kiti.

  • Nuolaidos ir akcijos. Parduodant prekes dažnai siūlomos nuolaidos, kurios paskatina pasinaudoti konkretaus asmens paslaugomis. Lygiai taip pat akcijos ir nuolaidos gali būti siūlomos ir tam tikroms paslaugoms. Nepamirškite jų pritaikyti ir paskatinti klientus naudoti būtent Jūsų paslaugomis.

Kaip UAB gauti atlygį už darbą?

Darbas atliktas, tačiau atlygio gauti nepavyksta?

Pirmiausia labai svarbu pasirašyti bendradarbiavimo sutartį. Tai tarsi mini kontraktas, kuris įrodo, kad paslaugas Jūs suteikėte ir tikitės gauti atlygį. Bendradarbiavimo metu labai svarbu išsaugoti visus susirašinėjimus. Puikus pasirinkimas yra įrašyti telefoninius pokalbius, kadangi niekada negalite žinoti, kada jie taps darbo įrodymais. Juolab, siūlome susipažinti su komentarais apie tam tikrą įmonę.

Atsiliepimai gali padėti susidaryti preliminarią nuomonę apie įmonės politiką bei mokumo niuansus. Šiuo metu internete nesunkiai rasite info dėl įmonės atskaitingumo ir ar jai negresia bankrotas.

Išrašius sąskaitą, žinoma, joje reikia nurodyti per kiek laiko sąskaita turi būti apmokėta. Net neminime to fakto, kad paslaugos gali būti teikiamos nelegaliai.

Tokiu atveju pats nesisaugote, tad niekas kitas Jūsų irgi neapsaugos.

Kuomet terminas praėjo – visada labai naudinga klientui maloniai priminti, kad sąskaita dar nėra apmokėta. Tikėtina, kad jis paprasčiausiai pamiršo. Po poros priminimų jau galima informuoti apie bendravimą su antstoliais. Dažniausiai tai paskatina klientus pagaliau susimokėti už atliktas paslaugas.

Tinkamai pasiruošus nemokumas  bus retas atvejis. Svarbiausia, kad ir greitai išsprendžiamas. Tai neturėtų būti priežastis ignoruoti darbo sau galimybės. Visokių žmonių yra. Dauguma jų – draugiški, mokus ir suprantantys, kad kiekvieno specialisto laikas kainuoja.