Prastas klientas. 3 tai prognozuojantys ženklai

Klientas ne visada teisus. Horizonte matant artėjančią aklavietę, dar nevėlu pasitraukti ir į krantą išlipti sausam. Kaip skamba pirmieji pajovaus varpai ir ką daryti, norint jų išvengti – apie tai naujas straipsnis.

Manote, kad į duris pasibeldė prastas klientas? Įvertinkite, ar šie 3 ženklai yra būtent tai, su kuo tenka kovoti.

Užklausos dėl kainos

Gana greitas prastų klientų priviliojimo faktorus yra žema kaina. Parinkus savo įkainius žemiau vidutinės ribos, tai veiks kaip jaukas tokio tipo klientams. Mat jie nori kaip įmanoma labiau sutaupyti ir dažnu atveju neįvertina laisvadarbio kuriamos vertės. „Užkibus”, klientas gali tapti godus, visada trokšti jam sudarytų palankiausių sąlygų. Žemais paslaugų ar produktų įkainiais nereikia stengtis įtikti rinkai ar nusileisti kliento spaudimui. Beje, antras žodžių junginys jau yra plevėsuojanti raudona vėliava. 

Į šią kategoriją papuola ir dažni įkainių patikslinimai, tarsi šaukiantys „sumažinkite man kainą”. Taip, derybos yra laisvai dirbančiojo rutinos dalis, tačiau vis didėjantys reikalavimai ir išimtys – ne.

Patarimas pradedančiajam: paklausti kliento, kiek jo manymu atliktas darbas galėtų būti vertas. Tai atskaitos ir derybų pradžios taškas.

Pažadų nesilaikymas

Yra klientų, mėgstančių „pasaldinti” situaciją. Ne visi pažadai būna ištesėti, tad būtina turėti variantą B, tačiau persirengti Orakulu kiekvienąkart nevertėtų. Na ir turbūt nereikia daugžodžiauti apie tai, kad kai kurie pažadai skamba per gerai, kad tai būtų tiesa.

Kilęs įtarimas

Ypač jau turint sukauptą patirtį, užklupus įtarimui apie klientą nereiktų to nustumpti po kilimu. Objektyviausia įvertinti, kas būtent sukėlė sumišimą ir apsidairyti, ar tai pasikartojantis kliento veiksmas, ar galbūt yra tekę su tuo susidurti, dirbant su kitais klientais. Gyvename socialinių tinklų karštinėje. Lengvą patikrą galima atlikti kliento turimose paskyrose, laisvadarbių ieškančiose grupėse, paslaugų tinklapiuose, atsiliepimų skiltyse. Po šių namų darbų belieka grįžti į realybę – ar pasikliauti nuojauta bei faktais, ar pasitikėti klientu ir eiti iki galo.

Prastas klientas

Pokyčiai, pokyčiai ir dar kartą pokyčiai. Pradėkite dirbti tik su vieningai į  galimybes bei rezultatą žvelgiančiais klientais. Pirmiausia nuspręskite:

Kada metas atsisakyti kliento ?

Ištarkite „sudie” ir daugiau neatsigręžkite jei:

  • Rezultato neįtrauktumėte į savo darbų portfolio

Tai nesutampa su jūsų vertybėmis? Nemalonus projektas ar idėja? O gal visiškai neatitinka kuriamo asmeninio prekės ženklo? Didelė dilema, bet atsakymas turėtų būti paprastas – neverta. Minčių šurmuliu apgaubtas projektas galiausiai taps galvos skausmu tiek jums, tiek klientui.

  • Klientas jūsų nesiklauso ar net nenori klausytis

2 klientų tipai, kurie iš pažiūros gali pasirodyti skirtingi, tačiau galiausiai turi lemti jūsų didįjį ir riebų NE yra nesiklausantis klientas bei nenorintis išklausyti klientas. Idėjos, pasiūlymai ir kiti patarimai tokiais atvejais paprasčiausiai veda į niekur. Verčiau įdėtos pastangos komunikacijai galėtų būti nukreiptos kitam bendrauti linkusiam klientui. Juk vis dėlto abu siekiate to pačio tikslo, tad kodėl turėtų būti priešingai?

  • Vyrauja nepagarbi bendravimo etika

Nemalonus elgesys, nesilaikymas duoto žodžio, disciplinos nebūtis. Šį negatyvų debesį patartina vyti kuo tolyn ir nelaukti kol šis ims, ir kažkada pats išsisklaidys.

  • Atsirado pojūtis, kad „galbūt tai ne man“

Gal siūlomas darbas atrodo patraukliai, tačiau netenkina pačios aplinkybės. Tai gali būti paskirtas laikotarpis, priemonės, aplinka ar net įdomumo nebūtis. Ir tai visiškai normalu. Svarbu suprasti, kad visų pirma reikia įsiklausyti savęs ir būti ištikimu tam, kuo nusprendėte vadovautis, pradedant vykdyti šią veiklą. Pirmiausia einate jūs, o tada seka jūsų mylima veikla.

  •  Nėra nieko naujo

Ta pati idilė, jokių pokyčių ar nekylantis darbo užmokestis ypač tęsiant bendradarbiavimą su ilgalaikiu klientu? Net jei ir šiame žingsnyje nekyla didelių sunkumų, koks malonumas plaukti pasroviui.

Prastas klientas

Kaip išvengti prastų klientų ?

  • Nustatyti tikslius įkainius;
  • Užduoti visus klausimus bendravimo pradžioje;
  • Pasirašyti sutartį;
  • Aptarti papildomų sąlygų reikalingumą, nukrypus nuo pradinio tikslo.

Taip pat skaitykite:  8 klientų tipai. Kaip su jais bendrauti?