Atnaujinta 2025-06-17
Norite pateikti prašymą, bet nežinote kaip? Straipsnyje aptarsime pagrindinius aspektus, kaip pateikti prašymą dėl įmokų už VMI administruojamus mokesčius ir Sodrai atidėjimą.
Prašymo pateikimo VMI procesas
Susidūrusi su finansiniais sunkumais ir negalint sumokėti mokesčio laiku – galite pateikti prašymą atidėti mokesčio mokėjimą arba jį išdėstyti dalimis (toliau — prašymas), jeigu nesumokėta mokesčio suma yra ne mažesnė nei 125 eurai.
Prašymą galite pateikti elektroniniu būdu prisijungusi prie autorizuotų elektroninių paslaugų srities Mano VMI, pasirinkusi: Paslaugos -> Mokesčių atidėjimas ir termino keitimas -> Mokesčių atidėjimo ir mokėjimo dalimis sutartis.
Jeigu nėra galimybės prašymą ir papildomus dokumentus, kai juos būtina pridėti, pateikti elektroniniu būdu, galite:
– atsiųsti paštu (neregistruotu ar registruotu laišku) ar per pasiuntinių (kurjerių) įmones į Valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau — VMI) aptarnavimo padalinį (toliau — AVMI) arba į VMI prie FM, adresu Vasario 16-osios g. 14, Vilnius;
– atsiųsti elektroninio pašto adresu vmi@vmi.lt;
– pateikti tiesiogiai atvykusi į AVMI (iš anksto užsiregistravusi čia) arba į VMI prie FM, adresu Vasario 16-osios g. 14, Vilnius.
Teikiant prašymą klasikiniu ar elektroniniu paštu, taip pat turite pateikti ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.
Fizinis asmuo kuomet teikia tokį prašymą, tai kartu su prašymu turite pateikti:
– fizinių asmenų anketą (forma FR0283), kurios duomenys apie pinigines lėšas, esančias banko įstaigose, turi būti patvirtinti atitinkamais dokumentais t. y. visuose bankuose, esančių sąskaitų išrašais apie piniginių lėšų likučius prašymo teikimo dieną. Pavyzdinę FR0283 formą rasite čia;
– dokumentus, kurie įrodo, kad yra realių galimybių atsiskaityti su biudžetu (tai gali būti pažyma apie gaunamas pajamas, darbo sutarties kopija ar laisvos formos paaiškinimas).
Žinoma, specialistai, nagrinėdami prašymą, gali paprašyti ir kitų dokumentų, reikalingų prašymo nagrinėjimui.
Prašymo pateikimo SODRAI procesas
Jeigu turite samdomų darbuotojų (apdraustųjų).
- Norint atidėti įmokų mokėjimą už apdraustuosius, motyvuotą Prašymą dėl įmokų, delspinigių, baudų už apdraustuosius įsiskolinimo sumokėjimo atidėjimo galima pateikti:
- Įmokų įsiskolinimo sumokėjimas gali būti atidedamas, kai juridinio asmens finansiniai įsipareigojimai yra mažesni už turimą turtą arba įsiskolinimo Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondui sumokėjimas visiškai užtikrintas hipoteka (įkeitimu), laidavimu ir (ar) garantija.Prašyme nurodykite įmokų mokėjimo grafiką, priežastis, kodėl susidarė ir negalite sumokėti įsiskolinimo, būsimą veiklą, kuri pagerins dabartinę finansinę būklę.Su prašymu kartu turi būti pateikta paskutinio ataskaitinio laikotarpio veiklos finansinė ataskaita ir dokumentai, pagrindžiantys mokumą ir būsimą veiklą (pavyzdžiui, sutartys, laidavimai, garantiniai raštai ir kt.).Pirmas įsiskolinimo mokėjimas privalo būti ne vėliau kaip praėjus 12 mėn. nuo prašymo teikimo dienos. Galutinė įsiskolinimo sumokėjimo data turi būti ne vėliau kaip po 4 metų, skaičiuojant nuo pirmosios įmokos datos.Įsiskolinimo mokėjimas bus išdėstytas lygiomis dalimis kas mėnesį.Jei Jums atidėtas įmokų skolos mokėjimas, bet pažeidžiate įmokų mokėjimo grafiką ar laiku nesumokate socialinio draudimo įmokų už einamąjį laikotarpį, sprendimas po 30 kalendorinių dienų nuo sprendime nustatytų sąlygų pažeidimo dienos netenka galios, o skola kartu su palūkanomis išieškoma.
Negali būti atidėtas…
Įmokų įsiskolinimo sumokėjimas negali būti atidėtas:
- jei įsiskolinimo išieškojimas jau yra perduotas antstoliui;
- jei skola buvo atidėta, bet įmokų pagal sudarytą grafiką nemokėjote laiku ar nesumokėjote įmokų už einamąjį laikotarpį, todėl sprendimas neteko galios ir nuo šio sprendimo priėmimo nepraėjo 1 metai;
- jei turite galiojantį sprendimą / sutartį dėl skolos atidėjimo.
Jeigu dirbate savarankiškai
Informacija aktuali:
👨🔧 Individuali veikla
🧾 Verslo liudijimas
🏢 Individuali įmonė
🖊️ Autorinė sutartis
🕺 Pajamos iš atlikėjo / sporto veiklos
🤝 Mažoji bendrija
🌱 Ūkinė bendrija
Skola nuo 125 Eur iki 1500 Eur
Ar galiu atidėti įmokų mokėjimą?
Taip, jei:
- Jūsų socialinio draudimo įmokų įsiskolinimas ne mažesnis nei 125 Eur ir neviršija 1500 Eur;
- „Sodrai” pateiksite Prašymą dėl (įmokų, delspinigių, baudų) įsiskolinimo iki 1500 Eur sumokėjimo atidėjimo.
Ne, jei:
- įsiskolinimas mažesnis nei 125 Eur;
- socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo išieškojimas jau yra perduotas antstoliui;
- jei skola buvo atidėta, bet įmokų pagal sudarytą grafiką nemokėjote laiku ar nesumokėjote įmokų už einamąjį laikotarpį, todėl sprendimas neteko galios ir nuo šio sprendimo priėmimo nepraėjo 1 metai;
- jei turite galiojantį sprendimą / sutartį dėl skolos atidėjimo.
Terminai
Asmenys į „Sodros“ skyrių dėl įmokų atidėjimo gali kreiptis iš karto po tos dienos, iki kurios VMI turi būti pateikta metinė pajamų deklaracija, t. y. po gegužės 1 d.
Socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo sumokėjimas gali būti atidedamas vieną kartą per metus. Išskyrus atvejus, kai įmokas baigėte mokėti pagal anksčiau priimtą sprendimą ir iš naujo kreipiatės dėl įmokų atidėjimo.
Jeigu Jūsų įsiskolinimas neviršija 1500 Eur, „Sodra” priima sprendimą per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo „Sodros“ skyriuje dienos.
Apie priimtą sprendimą „Sodros“ skyrius raštu informuoja draudėją per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

Socialinio draudimo įmokų įsiskolinimas pradedamas grąžinti nuo sprendimo atidėti socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo sumokėjimą priėmimo dienos laikantis jame nustatytų terminų ir sąlygų.
Kaip pateikti prašymą dėl įmokų atidėjimo?
- Užpildykite prašymo formą;
- Užpildytą prašymą pateikite:
- Prisijungus prie savo asmeninės „Sodros“ paskyros gyventojui. Užpildytą prašymą reikia pridėti prie laisvos formos prašymo. Adresatu reikia pasirinkti tą „Sodros“ skyrių, kuriame esate registruotas kaip draudėjas;
- El. paštu info@sodra.lt. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu
- Paštu. Užpildytas ir pasirašytas prašymo originalas siunčiamas tam „Sodros” skyriui, kuriame esate registruotas draudėjas. Prie prašymo turi būti pridėta notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;
- Atvykus į „Sodros“ skyrių. Su savimi reikia turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, pavyzdžiui, pasą, asmens tapatybės kortelę. Užsiregistruoti vizitui galima čia.
Jei Jums atidėtas įmokų skolos mokėjimas, bet pažeidžiate įmokų mokėjimo grafiką ar laiku nesumokate socialinio draudimo įmokų už einamąjį laikotarpį, sprendimas netenka galios, o skola išieškoma kartu su palūkanomis. Tokiu atveju naujas sprendimas gali būti priimtas tik po vienerių metų.
Skola virš 1500 Eur
Kaip pateikti prašymą dėl įmokų atidėjimo?
- Užpildykite prašymo formą.
- Užpildytą prašymą pateikite:
- Prisijungus prie savo asmeninės „Sodros“ paskyros gyventojui. Užpildytą prašymą reikia pridėti prie laisvos formos prašymo. Adresatu reikia pasirinkti tą „Sodros“ skyrių, kuriame esate registruotas kaip draudėjas;
- El. paštu info@sodra.lt. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu.
- Paštu. Užpildytas ir pasirašytas prašymo originalas siunčiamas tam „Sodros” skyriui, kuriame esate registruotas draudėjas. Prie prašymo turi būti pridėta notaro, seniūnijos aptarnaujamos teritorijos seniūno ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;
- Atvykus į „Sodros“ skyrių. Su savimi reikia turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, pavyzdžiui, pasą, asmens tapatybės kortelę. Užsiregistruoti vizitui galima čia.
Prašyme nurodykite įmokų mokėjimo grafiką, priežastis, kodėl negalite sumokėti įsiskolinimo.
Pirmas įsiskolinimo mokėjimas privalo būti ne vėliau kaip praėjus 12 mėn. nuo prašymo teikimo dienos. Galutinė įsiskolinimo sumokėjimo data turi būti ne vėliau kaip po 4 metų, skaičiuojant nuo pirmosios įmokos datos.
Jei Jums atidėtas įmokų skolos mokėjimas, bet pažeidžiate įmokų mokėjimo grafiką ar laiku nesumokate socialinio draudimo įmokų už einamąjį laikotarpį, sprendimas netenka galios, o skola išieškoma. Tokiu atveju naujas sprendimas gali būti priimtas tik po vienerių metų.
Įmokų įsiskolinimo sumokėjimas negali būti atidėtas:
- jei įsiskolinimo išieškojimas jau yra perduotas antstoliui;
- jei skola buvo atidėta, bet įmokų pagal sudarytą grafiką nemokėjote laiku ar nesumokėjote įmokų už einamąjį laikotarpį, todėl sprendimas neteko galios ir nuo šio sprendimo priėmimo nepraėjo 1 metai;
- jei turite galiojantį sprendimą / sutartį dėl skolos atidėjimo.
Prašymo pateikimo pasekmės
SODRA
Jei prašymas patenkinamas, jis leidžia įmokas SODRAI sumokėti vėliau pagal grafiką mokant ir atitinkamas palūkanas.
Tačiau labai svarbu žinoti, kad jei Jums atidėtas įmokų skolos mokėjimas, bet pažeidžiate įmokų mokėjimo grafiką ar laiku nesumokate socialinio draudimo įmokų už einamąjį laikotarpį, sprendimas netenka galios, o skola išieškoma kartu su palūkanomis. Tokiu atveju naujas sprendimas gali būti priimtas tik po vienerių metų.
VMI
Jei prašymas patenkinamas, jis leidžia įmokas SODRAI sumokėti vėliau pagal grafiką mokant ir atitinkamas palūkanas.

Mokestinės paskolos sutartis (toliau – MPS) gali būti nutraukta, jeigu atsiranda bent vienas iš toliau nurodytų pagrindų:
1)mokėtojas nesilaiko MPS sąlygų;
2)paaiškėja aplinkybės, pagrindžiančios riziką, kad mokėtojas negalės vykdyti MPS sąlygų (akcinėje bendrovėje, uždarojoje akcinėje bendrovėje, žemės ūkio bendrovėje ar viešojoje įstaigoje nebėra įdarbinto bent vieno darbuotojo, mokesčių mokėtojas stabdo vykdomą veiklą, mokesčių mokėtojas – juridinis asmuo, inicijuoja nemokumo procesą arba mokėtojas – fizinis asmuo, praneša mokesčių administratoriui apie ketinimą pateikti pareiškimą iškelti bankroto bylą);
3)valstybės įmonės Registrų centro priimtas sprendimas inicijuoti juridinio asmens likvidavimą pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.70 straipsnį;
4)gauta informacija, kad mokėtojui taikomos tarptautinės sankcijos;
5)turima informacijos, kuri vertinama kaip mokesčių administratoriaus (kreditoriaus) teisių pažeidimas (paaiškėja faktas, kad juridinio asmens vadovas yra nubaustas pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 182 straipsnį už sukčiavimą, 208 straipsnį už skolininko nesąžiningumą, 219 straipsnį už mokesčių nesumokėjimą, 220 straipsnį už neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, 222 straipsnį už apgaulingą finansinės apskaitos tvarkymą ir (arba) organizavimą, 223 straipsnį už aplaidų finansinės apskaitos tvarkymą ir (arba) organizavimą bei pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 120 straipsnį už kreditorių reikalavimų tenkinimo eilės ir tvarkos pažeidimą);
6)mokėtojas mirė (neatsižvelgiant į tai, ar jo mokestines prievoles paveldi paveldėtojai);
7)mokėtojui iškeliama nemokumo (bankroto / restruktūrizavimo) byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka;
8)gauta informacija, kad asmeniui paskirta bauda už administracinį nusižengimą yra pakeičiama viešaisiais darbais;
9)mokėtojas pateikė laisvos formos prašymą nutraukti MPS;
10)mokėtojas apskundė pagal MPS atidėtos ir (ar) išdėstytos mokestinės nepriemokos ar baudos už administracinį nusižengimą(toliau- AN) apskaičiavimo pagrįstumą;
11)pasibaigus MPS atidėtos ir (ar) išdėstytos mokestinės nepriemokos mokėjimo terminui, liko nesumokėta dalis pagal MPS atidėtos ir (ar) išdėstytos mokestinės nepriemokos.
Daugiau aktualių klausimų ir atsakymų galite rasti šioje nuorodoje: https://www.vmi.lt/evmi/prasymas-isdestyti-atideti-mokesciu-ar-baudu-sumokejima