Atnaujinta 2024-12-17
Ar kartais užplūsta mintys, kodėl kažkas darbe nesiseka ar nepavyksta, bet aiškios priežasties tam paprasčiausiai nerandate? Galbūt darote vieną iš šių klaidų. Jūsų dėmesiui – 5 savarankiškai dirbančių klaidos.
Pasitikrinkite, ar tai kasdieninės klaidos. Asmenys kurie, ypač tie, kurie turi mažas įmones, dažnai susiduria su iššūkiais dėl neatitikimų tarp jų deklaruotų pajamų ir socialinio draudimo sistemos reikalavimų.
1 klaida. Nuolatinis darbas prie kompiuterio
Pradėkime narplioti nuo pat pradžių. Atrodo, prisėdote ryte, o jau laikrodis muša metą miegui. Panaši rutina ypač išvargina, o kitą dieną užklumpa jausmas tarsi tos minutės poilsio nė nebūta. Svarbu subalansuoti veiklos ir poilsio laiką, kad išvengtumėte perdegimo.
Sprendimas
Galime nuraminti ir patikinti, kad klientai Jums padarius pertrauką neišsilakstys. Tad jokio pasiteisinimo, kodėl nereiktų atlikti trumpų pertraukų kas 45 min. ir ilgesnių kas porą valandų, neturėtų būti. Jūs nusipelnėte poilsio, o Jumyse auganti kūrybinė gyslelė tam tik padėkos. Be to, tinkamas darbo valandų valdymas padeda išlaikyti socialinio draudimo įmokas stabilias.
2 klaida. Priimami visi darbo pasiūlymai individualią veiklą
Tai ypač „mėgstama” pradedančiųjų freelancerių klaida. Tiesiog vengiant žodžio ne ir stačia galva neriant į vieną projektą po kito. Svarbu tiksliai deklaruoti savo pajamų, kad išvengtumėte finansinių problemų.
Sprendimas
Realistiškai įvertinti savo galimybes atlikti darbus laiku. Tokiu būdu suspėti tiek veikloje, kuri padeda užsidirbti, tiek veikloje, kuri padeda atsipalaiduoti.
3 klaida. Aklas pasitikėjimas klientu dėl draudimo darbo užmokesčio
Manymas, kad klientas prisimins Jus ir vos atlikus užduotį iškart perves žadėtą atlygį – čia netinka.
Svarbu turėti verslo liudijimą, kad būtų užtikrintas teisinis ir mokesčių dokumentavimas.
Sprendimas
Kontroliuoti visas įmanomas situacijas. Kaip tą padaryti? Turime net kelis būdus:
Variantas A. Pasirašyti sutartį su klientu dar prieš pradedant kartu dirbti. Kokius dalykus įtraukti į sutartį sužinokite čia.
Variantas B. Naudoti internetinę sąskaitų išrašymo platformą, kurioje galima siųsti automatinius pranešimus klientams dėl neapmokėtos sąskaitos faktūros. Sąskaita123 Jūsų paslaugoms!
Variantas C. Visi atsakymai teisingi.
Žinoma, geriausias vaistas šioje situacijoje yra variantas C. Sveika, nes turite atsparumą nuo nenumatytų situacijų bei nebereikia sukti galvos kaip klientui neįkyrėti, o mandagiai priminti apie laukiančią apmokėjimo sąskaitą. Taip pat svarbu tinkamai deklaruoti pajamas VMI, kad būtų užtikrintas socialinio draudimo įrašų tikslumas ir išlaikytas tinkamas dokumentavimas.
4 klaida. Prieinamumas bet kuriuo metu
Ne, ne ir dar kartą ne tarkite prieinamumui bet kuriuo metu. Klientas turi savo poilsio laiką, tad kodėl negalite turėti to ir jūs?
Svarbu nustatyti ribas, kad užtikrintumėte laiku sumokėti socialinio draudimo įmokas.
Sprendimas
Klientui iš anksto nurodyti savo darbo laiką ir pasiekiamumą. To paties galite paprašyti ir kliento. Abu būkite vienodai lygūs tam, kad abiejų laikas išliktų vienodai svarbus. Tinkamai valdant darbo laiką, galima užtikrinti teisę į socialinio draudimo išmokas.
5 klaida. Neaiški pajamų komunikacija
Tai, ko gero, dažniausiai pasitaikanti dirbančiųjų savarankiškai klaida. Skubama pabaigus projektą užversti lapą ir pradėti iš naujo. O kuo dar galiu klientui pagelbėti ar ką dar gero galime drauge nuveikti? Turbūt puolėte klausti. Aiškus bendravimas yra būtinas ne tik darbiniams santykiams, bet ir mokesčių bei socialinio draudimo klausimams spręsti.
Sprendimas
Neskubėkite ieškoti naujo kliento, nepasiūlius dabartiniam klientui alternatyvų. Galbūt mokate žongliruoti keliais savo talentais – išnaudokite tai. Pasiūlykite prisidėti prie kitų jau pažįstamam projektui reikalingų darbų ar pasidomėkite dėl projektui B skirtų užduočių, kurias galimai turi paruošęs šis klientas. Visa tai ilgalaikių santykių kūrimui. Dėl to, aiškus bendravimas padeda išvengti nesutarimų dėl socialinio draudimo įmokų.
Papildoma klaida. Individualią veiklą pradedantys
Pradedant individualią veiklą, dažnai susiduriama su įvairiomis kliūtimis, ypač kai kalbama apie socialinį draudimą. Vienas iš pagrindinių klausimų, kurį reikia išspręsti, yra kaip mokėti įmokas į “Sodrą”. Tai gali atrodyti sudėtinga, tačiau yra keletas paprastų žingsnių, kurie padės išvengti klaidų.
Papildoma klaida. Įmokų mokėjimo klaidos
Įmokų mokėjimo klaidos gali atsitikti dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, dėl klaidų mokėjimo dokumentuose arba neteisingai nurodytų mokėjimo sąlygų. Tokios klaidos gali turėti neigiamų pasekmių jūsų socialiniam draudimui, todėl svarbu jų išvengti.