5 min

5 dirbančių savarankiškai klaidos

Kompiuterio klaidos pranešimo langas su raudonu rėmeliu žaliame fone. Lange yra raudonas apskritimas su balta „X“ piktograma ir užrašu „Error“. Apatiniame dešiniajame kampe yra mygtukas „Gerai“.
Turinys
Atnaujinta 2024-12-17

Ar kartais užplūsta mintys, kodėl kažkas darbe nesiseka ar nepavyksta, bet aiškios priežasties tam paprasčiausiai nerandate? Galbūt darote vieną iš šių klaidų. Jūsų dėmesiui – 5 savarankiškai dirbančių klaidos.

Pasitikrinkite, ar tai kasdieninės klaidos. Asmenys kurie, ypač tie, kurie turi mažas įmones, dažnai susiduria su iššūkiais dėl neatitikimų tarp jų deklaruotų pajamų ir socialinio draudimo sistemos reikalavimų.

1 klaida. Nuolatinis darbas prie kompiuterio

Pradėkime narplioti nuo pat pradžių. Atrodo, prisėdote ryte, o jau laikrodis muša metą miegui. Panaši rutina ypač išvargina, o kitą dieną užklumpa jausmas tarsi tos minutės poilsio nė nebūta. Svarbu subalansuoti veiklos ir poilsio laiką, kad išvengtumėte perdegimo.

Sprendimas

Galime nuraminti ir patikinti, kad klientai Jums padarius pertrauką neišsilakstys. Tad jokio pasiteisinimo, kodėl nereiktų atlikti trumpų pertraukų kas 45 min. ir ilgesnių kas porą valandų, neturėtų būti. Jūs nusipelnėte poilsio, o Jumyse auganti kūrybinė gyslelė tam tik padėkos. Be to, tinkamas darbo valandų valdymas padeda išlaikyti socialinio draudimo įmokas stabilias.

2 klaida. Priimami visi darbo pasiūlymai individualią veiklą

Tai ypač „mėgstama” pradedančiųjų freelancerių klaida. Tiesiog vengiant žodžio ne ir stačia galva neriant į vieną projektą po kito. Svarbu tiksliai deklaruoti savo pajamų, kad išvengtumėte finansinių problemų.

Sprendimas

Realistiškai įvertinti savo galimybes atlikti darbus laiku. Tokiu būdu suspėti tiek veikloje, kuri padeda užsidirbti, tiek veikloje, kuri padeda atsipalaiduoti.

3 klaida. Aklas pasitikėjimas klientu dėl draudimo darbo užmokesčio

Manymas, kad klientas prisimins Jus ir vos atlikus užduotį iškart perves žadėtą atlygį – čia netinka.

Svarbu turėti verslo liudijimą, kad būtų užtikrintas teisinis ir mokesčių dokumentavimas.

Sprendimas

Kontroliuoti visas įmanomas situacijas. Kaip tą padaryti? Turime net kelis būdus:

Variantas A. Pasirašyti sutartį su klientu dar prieš pradedant kartu dirbti. Kokius dalykus įtraukti į sutartį sužinokite čia.

Variantas B. Naudoti internetinę sąskaitų išrašymo platformą, kurioje galima siųsti automatinius pranešimus klientams dėl neapmokėtos sąskaitos faktūrosSąskaita123 Jūsų paslaugoms!

Variantas C. Visi atsakymai teisingi.

Žinoma, geriausias vaistas šioje situacijoje yra variantas C. Sveika, nes turite atsparumą nuo nenumatytų situacijų bei nebereikia sukti galvos kaip klientui neįkyrėti, o mandagiai priminti apie laukiančią apmokėjimo sąskaitą. Taip pat svarbu tinkamai deklaruoti pajamas VMI, kad būtų užtikrintas socialinio draudimo įrašų tikslumas ir išlaikytas tinkamas dokumentavimas.

4 klaida. Prieinamumas bet kuriuo metu

Ne, ne ir dar kartą ne tarkite prieinamumui bet kuriuo metu. Klientas turi savo poilsio laiką, tad kodėl negalite turėti to ir jūs?

Svarbu nustatyti ribas, kad užtikrintumėte laiku sumokėti socialinio draudimo įmokas.

Sprendimas

Klientui iš anksto nurodyti savo darbo laiką ir pasiekiamumą. To paties galite paprašyti ir kliento. Abu būkite vienodai lygūs tam, kad abiejų laikas išliktų vienodai svarbus. Tinkamai valdant darbo laiką, galima užtikrinti teisę į socialinio draudimo išmokas.

5 klaida. Neaiški pajamų komunikacija

Tai, ko gero, dažniausiai pasitaikanti dirbančiųjų savarankiškai klaida. Skubama pabaigus projektą užversti lapą ir pradėti iš naujo. O kuo dar galiu klientui pagelbėti ar ką dar gero galime drauge nuveikti? Turbūt puolėte klausti. Aiškus bendravimas yra būtinas ne tik darbiniams santykiams, bet ir mokesčių bei socialinio draudimo klausimams spręsti.

Sprendimas

Neskubėkite ieškoti naujo kliento, nepasiūlius dabartiniam klientui alternatyvų. Galbūt mokate žongliruoti keliais savo talentais – išnaudokite tai. Pasiūlykite prisidėti prie kitų jau pažįstamam projektui reikalingų darbų ar pasidomėkite dėl projektui B skirtų užduočių, kurias galimai turi paruošęs šis klientas. Visa tai ilgalaikių santykių kūrimui. Dėl to, aiškus bendravimas padeda išvengti nesutarimų dėl socialinio draudimo įmokų.

Papildoma klaida. Individualią veiklą pradedantys

Pradedant individualią veiklą, dažnai susiduriama su įvairiomis kliūtimis, ypač kai kalbama apie socialinį draudimą. Vienas iš pagrindinių klausimų, kurį reikia išspręsti, yra kaip mokėti įmokas į “Sodrą”. Tai gali atrodyti sudėtinga, tačiau yra keletas paprastų žingsnių, kurie padės išvengti klaidų.

Papildoma klaida. Įmokų mokėjimo klaidos

Įmokų mokėjimo klaidos gali atsitikti dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, dėl klaidų mokėjimo dokumentuose arba neteisingai nurodytų mokėjimo sąlygų. Tokios klaidos gali turėti neigiamų pasekmių jūsų socialiniam draudimui, todėl svarbu jų išvengti.

author avatar
Darius Šoparas CEO
Darius Šoparas yra fintech SaaS'o Sąskaita123 įkūrėjas su daugiau nei 20 metų patirtimi. Ilgametė patirtis IT ir finansų industrijoje, bei aistra tech inovacijoms leidžia Dariui įkvėpti naujus, augančius verslus, padėti jiems racionalizuoti savo veiklą ir pasiekti finansinių tikslų.
Gaukite naudingiausius savaitės patarimus
Toliau skaitykite
Paveikslėlis yra mėlyname fone, kurio centre yra baltas žodis „JAUNIMAS“.
5 min Darius Šoparas
Kokias finansines klaidas daro jaunimas?
Jaunystėje finansų valdymas dažnai laikomas ne tokiu svarbiu dalyku, nes daugelis dar tik pradeda savarankišką gyvenimą ir mokosi tvarkytis su savo pajamomis. Visgi, būtent šiuo laikotarpiu daromos klaidos gali turėti ilgalaikių pasekmių, nes dažnai buvo manoma, kad išlaidos yra mažesnės nei iš tikrųjų. Kodėl finansinis raštingumas yra svarbus jau jaunystėje? Finansinis raštingumas yra vienas svarbiausių […]
Paveikslėlis geltoname fone su tekstu "PASLAUGŲ KAINOS" baltai, centre.
6 min Darius Šoparas
Freelancerių gidas: kiek vertos mano paslaugos?
Darbas sau – tai ne tik galimybė planuoti savo laiką pagal asmeninius poreikius, bet ir lanksčiai reguliuoti savo uždarbį. Dažnai pajamos priklauso ne tik nuo augančios Jūsų kompetencijos, bet ir nuo klientų skaičiaus. Kuo jų daugiau – tuo didesnis uždarbis, tačiau persistengus gali nukentėti paslaugų kokybė. Svarbiausia – rasti pusiausvyrą, kuri užtikrintų stabilų ir solidų […]
Tekstas oranžiniame fone užrašyta "FREELANCINTI SUNKU?" baltu, paryškintu šriftu.
8 min Rūta Kirdeikė
10 patarimų, kurie Jums padės sėkmingai pradėti freelancinti
Savarankiškas naujos veiklos pradėjimas daugeliui kelia daugybę baimių. Darbas sau dažnai susijęs su sudėtingu buhalterijos tvarkymu, tačiau jis taip pat suteikia lankstumo ir finansinės laisvės privalumus. Dalis jų yra nepagrįstos, o dalis – realios, tačiau neišdrįsus pradėti savo veiklos niekaip nepavyks. Kad pirmieji žingsniai būtų tvaresni – pateikiame naudingų patarimų ir aktualios informacijos iš Valstybinės […]

Išbandyk jau dabar.
Nemokamai!

Optimizuokite savo verslo procesus jau dabar.
Registruokitės ir pradėkite jau šiandien!

Išbandykite sistemą nemokamai