Ar kartais užplūsta mintys, kodėl kažkas darbe nesiseka ar nepavyksta, bet aiškios priežasties tam paprasčiausiai nerandate? Galbūt darote vieną iš šių klaidų. Jūsų dėmesiui - 5 dirbančių savarankiškai klaidos.
Pasitikrinkite, ar tai kasdieninės klaidos.
1 klaida. Nuolatinis darbas prie kompiuterio
Pradėkime narplioti nuo pat pradžių. Atrodo, prisėdote ryte, o jau laikrodis muša metą miegui. Panaši rutina ypač išvargina, o kitą dieną užklumpa jausmas tarsi tos minutės poilsio nė nebūta.
Sprendimas
Galime nuraminti ir patikinti, kad klientai Jums padarius pertrauką neišsilakstys. Tad jokio pasiteisinimo, kodėl nereiktų atlikti trumpų pertraukų kas 45 min. ir ilgesnių kas porą valandų, neturėtų būti. Jūs nusipelnėte poilsio, o Jumyse auganti kūrybinė gyslelė tam tik padėkos.
2 klaida. Priimami visi darbo pasiūlymai
Tai ypač „mėgstama" pradedančiųjų freelancerių klaida. Tiesiog vengiant žodžio ne ir stačia galva neriant į vieną projektą po kito.
Sprendimas
Realistiškai įvertinti savo galimybes atlikti darbus laiku. Tokiu būdu suspėti tiek veikloje, kuri padeda užsidirbti, tiek veikloje, kuri padeda atsipalaiduoti.
3 klaida. Aklas pasitikėjimas klientu dėl darbo užmokesčio
Manymas, kad klientas prisimins Jus ir vos atlikus užduotį iškart perves žadėtą atlygį - čia netinka.
Sprendimas
Kontroliuoti visas įmanomas situacijas. Kaip tą padaryti? Turime net kelis būdus:
Variantas A. Pasirašyti sutartį su klientu dar prieš pradedant kartu dirbti. Kokius dalykus įtraukti į sutartį sužinokite čia.
Variantas B. Naudoti internetinę sąskaitų išrašymo platformą, kurioje galima siųsti automatinius pranešimus klientams dėl neapmokėtos sąskaitos faktūros. Sąskaita123 Jūsų paslaugoms!
Variantas C. Visi atsakymai teisingi.
Žinoma, geriausias vaistas šioje situacijoje yra variantas C. Sveika, nes turite atsparumą nuo nenumatytų situacijų bei nebereikia sukti galvos kaip klientui neįkyrėti, o mandagiai priminti apie laukiančią apmokėjimo sąskaitą.
4 klaida. Prieinamumas bet kuriuo metu
Ne, ne ir dar kartą ne tarkite prieinamumui bet kuriuo metu. Klientas turi savo poilsio laiką, tad kodėl negalite turėti to ir jūs?
Sprendimas
Klientui iš anksto nurodyti savo darbo laiką ir pasiekiamumą. To paties galite paprašyti ir kliento. Abu būkite vienodai lygūs tam, kad abiejų laikas išliktų vienodai svarbus.
5 klaida. Neaiški komunikacija
Tai, ko gero, dažniausiai pasitaikanti dirbančiųjų savarankiškai klaida. Skubama pabaigus projektą užversti lapą ir pradėti iš naujo. O kuo dar galiu klientui pagelbėti ar ką dar gero galime drauge nuveikti? Turbūt puolėte klausti.
Sprendimas
Neskubėkite ieškoti naujo kliento, nepasiūlius dabartiniam klientui alternatyvų. Galbūt mokate žongliruoti keliais savo talentais - išnaudokite tai. Pasiūlykite prisidėti prie kitų jau pažįstamam projektui reikalingų darbų ar pasidomėkite dėl projektui B skirtų užduočių, kurias galimai turi paruošęs šis klientas. Visa tai ilgalaikių santykių kūrimui.