8 klientų tipai. Kaip su jais bendrauti?

Be klientų nebūtų mūsų. Visi jie puikūs, kai žinai, kaip su jais tinkamai komunikuoti. 8 gana dažnai sutinkami klientų tipai. Kokie jie ir kaip bendrauti, laimint abiems pusėms?

Pateikiami 8 klientų tipai:

 1. Nekantruolis

Šis klientas nori rezultato čia ir dabar. Beveik kasdien atsiunčia priminimą ir skubina atlikti užduotį anksčiau nei buvo numatyta.

Klientų tipai

 

Nekantruolį reikia informuoti apie kitus įsipareigojimus ir nuostatas. Tai galima pagrįsti, įtraukiant kalendoriaus ar darbo laiko planuoklio išklotinę.

2. Mokslinčius

Šis klientas tikina esąs Jūsų srities specialistas. Jis tiki tuo, ką mato internete, ir nori būtent savo pasiūlyto varianto išpildymo.

Klientų tipai

Mokslinčiui leisti pasvajoti, tačiau mandagiai paminėti, kad profesinė patirtis rodo kitokį, tinkamesnį projekto įgyvendinimo būdą.

 3. Tylenis

Šis klientas ne visada yra tikslus. Jis reikiamą informaciją pateikia tik paprašius ar to pareikalavus.

Klientų tipai

Svarbu imtis iniciatyvos. Su Tyleniu bendrauti tiesmukai, teikti uždaro tipo klausimus.

4. Paskalūnas

Šis klientas dažnai nukrypsta nuo temos. Garsiai kalba ir dalinasi informacija apie supančią aplinką.

Klientų tipai

Pokalbyje su Paskalūnu ieškoti raktinių žodžių, kurie padėtų grįžti į ankstesnę pokalbio temą. Neįžeidžiančiai paminėti apie turimo laiko limitą.

 5. Žemietis

Šis klientas supratingas. Jis žino ko tikisi iš savarankiškai dirbančiojo ir yra pasirengęs bendradarbiauti.

Klientų tipai

Svarbu Žemiečio įsiklausyti ir priimti suteikiamus patarimus. Už pagalbą ir dėmesį išreikšti dėkingumą.

 6. Uždarasis

Šis klientas nelinkęs diskusijoms. Jis retai klausosi, nemėgsta spręsti iškilusių problemų.

Klientų tipai

Privalu nuolat informuoti apie pasikeitimus bei atliktas užduotis. Taip tuo pačiu primenant apie savo egzistavimą.

7. Bosas

Šis klientas daro spaudimą. Jis kartais mėgsta peržengti santykių tarp kliento ir paslaugos teikėjo ribas.

Bendraujant su Bosu stengtis išlikti ramiam ir nepasiduoti kliento ūmiam būdui. Galimas lengvesnis bendravimas, išanalizavus asmenybės tipą.

8. Policininkas

Šis klientas akylas. Jis siekia palaikyti tvirtą ryšį ir rasti sprendimo būdus.

Patartina Policininkui išsakyti savo mintis, pasidalinti iškilusiomis problemomis. Taip pat prireikus pasiruošti ištiesti pagalbos ranką.

 

Jūs skaitėte straipsnį – 8 klientų tipai. Kaip su jais bendrauti?