Kaip išvengti sunkumų, kai vėluoja sąskaitos apmokėjimas?
Vėluoja sąskaitos apmokėjimas? Nieko naujo. Laikrodis tiksi, darbai vietoje nestovi, o ta viena sąskaita taip ir liko neapmokėta. Šis kliento „pokštas” užklumpa ne vieną freelancerį. Kaip elgtis, kai klientas vėluoja apmokėti sąskaitą?
Apmokėjimas laiku – misija įmanoma. Tam tikri mokėjimai turi būti atlikti per vieną darbo dieną (darbo dieną), todėl būtina pasiruošti iš anksto.
Ar svarbu, kad sąskaitos būtų apmokamos laiku?
Kai klientai laiku apmoka sąskaitas – įmonės gali lengviau planuoti savo išlaidas ir investicijas. Tai taip pat padeda išvengti paties verslo planuojamų mokėjimų partneriams, darbuotojams, tiekėjams… Juk verslui labai svarbus nuolatinis finansų sukimasis ratu, tad kai kuri nors grandis stringa – dažniausiai įtaka daroma ne konkrečiam verslui, tačiau visai jų linijai.
Taip pat laiku apmokamos sąskaitos rodo, kad įmonė yra patikima ir vertina savo klientus. Tai gali padėti kurti ilgalaikius santykius su klientais ir paskatinti sudaryti ilgalaikius projektus, palaikyti ilgamečius bendradarbiavimo sankykius. Vėluojant apmokėti sąskaitas – įmonėms gali tekti mokėti delspinigius ir kitas mokesčius. Tai gali sumažinti pelną ir netgi lemti bankrotą. Akivaizdu, kad klientas, kuriam gali atrodyti, kad vienos sąskaitos neapmokėjimas yra tik smulkmena –- pačiam verslui yra labai svarbus.
Lietuvoje, darbo apmokėjimo reglamentavimas sovietinės okupacijos metu turėjo įtakos dabartinėms praktikoms.
Sąskaitos neapmokėjimas laiku gali net veikti jo verslo plėtrą. Taigi, nepriklausomai nuo savo verslo dydžio ir taip pat tais atvejais, kai esate klientas – svarbu pasirūpinti, kad sąskaitos būtų apmokamos laiku. Tai gali būti svarbu verslui net gyvybiškai.
Laiku sąskaitų apmokėjimas užtikrina finansinį saugumą ir išvengti kylančių sunkumų su klientais. Klientai taip pat turi įvertinti, kad laiku aomokėdami sąskaitas jie gali tapti lojaliais, tad taip galiausiai gauti pigesnes paslaugas arba prekes bei kokius nors kitus bonusus.
Kaip užtikrinti, kad sąskaita bus apmokama laiku?
Ensuring timely payments is crucial for maintaining a healthy cash flow and good relationships with clients. One effective strategy is to set clear payment terms and conditions from the outset. This includes specifying due dates, late fees, and acceptable payment methods.
Pagal different types of work-related agreements, such as project-based contracts, specific payment methods or structures are required to comply with legal regulations regarding wages in Lithuania.
Pasirašyti darbo sandorį įforminantį dokumentą
Freelancinimo pasaulyje kaip ir teatre, visada reikia žinoti kas po ko eina. Suteikiamų paslaugų repertuarą patartina detalizuoti ir nepabijoti įtraukti papildomų veiksnių, galimų susieti su vėluojančiu apmokėjimu:
Sąskaitos apmokėjimo terminas per 30 dienų nuo sąskaitos gavimo.
Avansinė suma.
Išankstinės sąskaitos faktūros.
Paslaugų nutraukimas.
Viršvalandžiai / įkainių kilimas.
Bendrinis paslaugų teikimo sutarties šablonas čia. Įsitikinkite, kad sąskaitose faktūrose yra visa reikalinga informacija: įskaitant terminą, mokėjimo būdą ir kontaktinę informaciją. Apibrėžkite aiškias sąlygas, kada ir kaip bus taikomos delspinigiai ir kitos sankcijos už vėluojančias apmokėjimus.
Taikykite užmokestis nuolaidą
Norint visiškai išvengti vėluojančio apmokėjimo scenarijaus – už išankstinį sąskaitos apmokėjimą klientui siūlome atsidėkoti suteikiant nuolaidą kitai sąskaitai. Tai puikus paskatinimas klientui nesnausti, o freelanceriui – išsiskirti iš kitų savo srities asų bei kurti lojalumą.
Neatidėlioti išsiųsti sąskaitą
Priklausant nuo susitarimo – išsiųsti sąskaitą faktūrą klientui vos tik atlikus darbą. Nelaukti mėnesio pabaigos ar kitos patrauklesnės datos. Panašia taisykle galima vadovautis laiko atžvilgiu. Geriausia sąskaitą išsiųsti pirmoje dienos pusėje.
Reguliariai peržiūrėkite savo sąskaitų faktūrų sąrašą ir imkitės veiksmų dėl vėluojančių apmokėjimų.
Paskambinkite arba parašykite el. laišką klientams, kurie vėluoja mokėti, ir mandagiai paprašykite apmokėti sąskaitą faktūrą.
Jei klientai toliau vėluoja mokėti – siųskite jiems oficialius įspėjimus apie vėlavimą mokėti.
Jei visi kiti metodai nepavyksta – galite perduoti vėluojančias apmokėjimus skolų išieškotojiems, kad jie pasirūpintų skola.
Palaikyti ryšį
Bendravimas su klientu ne ką mažiau svarbus nei darbų atlikimas. Freelanceriui bent jau karts nuo karto pasivaidenant darbų sukūryje, klientui neleis pamiršti apie jo ir atliekamų paslaugų egzistavimą.
Introvertų dėmesiui. Tai gali būti mažiausi, neįpareigojantys nuolatiniam bendravimui skirti veiksmai: užduoties statuso pakeitimas, pasidalinimas šablonu ar kita.
Kuo lengviau jūsų klientams bus apmokėti sąskaitas – tuo mažiau tikėtina, kad jie vėluos. Pasiūlykite įvairius mokėjimo būdus, tokius kaip internetinė bankininkystė, kredito kortelės ir automatinis nuskaitymas iš banko sąskaitos.
Būti reaguoti šaltu protu
Ką daryti, kai reikalas „dega”? Klientas vėluoja apmokėti sąskaitą, o visgi norisi išvengti nejaukių laiškų ir nepasiduoti impulsyvioms žinutėms. Tokiais atvejais situaciją gelbėja – automatinis neapmokėtos sąskaitos priminimas.
Sąskaita123 paskyroje galima nustatyti sąskaitų, laukiančių apmokėjimo, priminimus. Pasibaigus sąskaitos apmokėjimo terminui, klientui kas 7 dienas yra siunčiamas el. laiškas su priminimu apmokėti sąskaitą.
Svarbu pasirinkti tinkamus metodus, atsižvelgiant į jūsų verslo specifiką ir klientus. Taip pat svarbu būti mandagiam ir profesionaliai bendraujant su klientais, net ir kai jie vėluoja mokėti.
Kodėl klientai neapmoka sąskaitų faktūrų laiku?
Finansiniai sunkumai
Klientai gali vėluoti mokėti sąskaitas, nes neturi pakankamai pinigų. Tai gali būti dėl darbo praradimo, pajamų sumažėjimo, netikėtų išlaidų ar kitų finansinių problemų.
Pamiršimas
Kartais klientai tiesiog pamiršta apmokėti sąskaitas. Tai gali ypač pasitaikyti, jei jie gauna daug sąskaitų arba jei sąskaitos išrašomos neįprastu laiku.
Nežinojimas
Kartais klientai gali nežinoti – kiek jie skolingi arba kaip apmokėti sąskaitą. Tai gali nutikti, jei jie yra nauji klientai arba jei sąskaitos išdėstymas yra painus.
Nepatenkinimas
Kartais klientai vėluoja mokėti sąskaitas, nes yra nepatenkinti produktu ar paslauga, už kurią moka. Jie gali galvoti, kad produktas ar paslauga neatitinka lūkesčių, arba net buvo apgauti.
Nesąžiningumas
Deja, kai kurie klientai tyčia vėluoja mokėti sąskaitas arba visai jų neapmoka. Tai gali būti dėl to, kad jie žino, kad jiems negresia jokios pasekmės arba kad jie tiesiog nenori mokėti.