Atnaujinta 2025-01-16
E. sąskaita tai skaitmeninis dokumentas, kuris gali pakeisti popierinį. Jis tvarkomas, siunčiamas ir išrašomas elektroniniu būdu. Taip taupomas laikas ir sąnaudos, nes pasirinkus tam tikras funkcijas – e sąskaitų išrašymas, mokėjimo procesas vyksta automatiškai.
E. sąskaitų privalumai
- Neįššvaistysite laiko rankiniam sąskaitų pildymui ar apmokėjimui prekybos centruose, terminaluose.
- Elektroninė sąskaita pasiekia gavėją akimirksniu.
- Duomenys perduodami saugiai, užtikrina privatumą.
- Nereikia naudoti popieriaus ar kitų spausdinimo išteklių, tad ekologiška.
Kaip veikia e. sąskaita?
- Paslaugos teikėjas ar pardavėjas generuoja sąskaitą elektroniniu formatu.
- Elektroniniu formatu sąskaita perduodama per bankų integruotas sistemas, kurios leidžia sąskaitas apdoroti ir perduoti klientui.
- Gavėjas gali patogiai apmokėti sąskaitą per savo internetinės bankininkystės sistemą arba automatiškai nustatyti periodinius mokėjimus.
Kaip pradėti naudotis e. sąskaita?
- Pasirinkite banką ar platformą. Lietuvoje daugelis bankų, tokių kaip „Swedbank”, „SEB” ar „Luminor”, siūlo e. sąskaitų funkcionalumą.
- Registruokitės. Prisijunkite prie savo internetinės bankininkystės paskyros ir aktyvuokite e. sąskaitų paslaugą.
- Konfigūruokite. Nustatykite mokėtojus, pasirinkite periodinius mokėjimus ar automatizuokite sąskaitų apdorojimą.
- Naudokitės. Pradėkite siųsti ir gauti sąskaitas per savo banko sistemą.
E. sąskaitų naudojimas per bankų sistemas sparčųiai auga. Tikimasi, kad artimiausiais metais elektroniniai atsiskaitymai taps dominuojančiu sprendimu daugelyje verslo sričių. Investicija į skaitmenizaciją jau dabar gali tapti konkurenciniu pranašumu!