Atnaujinta 2025-08-11
E. sąskaita – tai skaitmeninis dokumentas, kuris gali pakeisti popierinį. Jis tvarkomas, siunčiamas ir išrašomas elektroniniu būdu. Taip sutaupomas laikas ir sąnaudos, nes pasirinkus tam tikras funkcijas, e. sąskaitų išrašymas, mokėjimo procesas vyksta automatiškai.

E. sąskaitų privalumai
- Neiššvaistysite laiko sąskaitų pildymui ranka ar apmokėjimui prekybos centruose, terminaluose.
- Elektroninė sąskaita pasiekia gavėją akimirksniu.
- Duomenys perduodami saugiai, užtikrina privatumą.
- Nereikia naudoti popieriaus ar kitų spausdinimui skirtų priemonių, tad ekologiška.
Kaip veikia e. sąskaita?
- Paslaugos teikėjas ar pardavėjas pateikia sąskaitą elektroniniu formatu.
- Elektroniniu formatu sąskaita perduodama per integruotas bankų sistemas, kurios leidžia sąskaitas apdoroti ir perduoti klientui.
- Gavėjas gali patogiai apmokėti sąskaitą per savo internetinės bankininkystės sistemą arba automatiškai nustatyti periodinius mokėjimus.
Kaip pradėti naudotis e. sąskaita?
- Pasirinkite banką ar platformą. Lietuvoje daugelis bankų, tokių kaip „Swedbank”, „SEB” ar „Luminor”, siūlo e. sąskaitų funkcionalumą.
- Užsiregistruokite. Prisijunkite prie savo internetinės bankininkystės paskyros ir aktyvuokite e. sąskaitų paslaugą.
- Pridėkite nustatymus. Nustatykite mokėtojus, pasirinkite periodinius mokėjimus ar automatizuokite sąskaitų apdorojimą.
- Naudokitės. Šiame etape jau galite pradėti siųsti ir gauti sąskaitas per savo banko sistemą.
E. sąskaitų naudojimas per bankų sistemas sparčiai auga. Tikimasi, kad artimiausiais metais elektroniniai atsiskaitymai taps dominuojančiu sprendimu daugelyje verslo sričių. Investicija į skaitmenizaciją jau dabar gali tapti konkurenciniu pranašumu!