Be klientų nebūtų mūsų. Visi jie puikūs, kai žinai, kaip su jais tinkamai komunikuoti. 8 gana dažnai sutinkami klientų tipai. Kokie jie ir kaip bendrauti, laimint abiems pusėms?
Pateikiami 8 klientų tipai:
1. Nekantruolis
Šis klientas nori rezultato čia ir dabar. Beveik kasdien atsiunčia priminimą ir skubina atlikti užduotį anksčiau nei buvo numatyta.
Nekantruolį reikia informuoti apie kitus įsipareigojimus ir nuostatas. Tai galima pagrįsti, įtraukiant kalendoriaus ar darbo laiko planuoklio išklotinę.
2. Mokslinčius
Šis klientas tikina esąs Jūsų srities specialistas. Jis tiki tuo, ką mato internete, ir nori būtent savo pasiūlyto varianto išpildymo.
Mokslinčiui leisti pasvajoti, tačiau mandagiai paminėti, kad profesinė patirtis rodo kitokį, tinkamesnį projekto įgyvendinimo būdą.
3. Tylenis
Šis klientas ne visada yra tikslus. Jis reikiamą informaciją pateikia tik paprašius ar to pareikalavus.
Svarbu imtis iniciatyvos. Su Tyleniu bendrauti tiesmukai, teikti uždaro tipo klausimus.
4. Paskalūnas
Šis klientas dažnai nukrypsta nuo temos. Garsiai kalba ir dalinasi informacija apie supančią aplinką.
Pokalbyje su Paskalūnu ieškoti raktinių žodžių, kurie padėtų grįžti į ankstesnę pokalbio temą. Neįžeidžiančiai paminėti apie turimo laiko limitą.
5. Žemietis
Šis klientas supratingas. Jis žino ko tikisi iš savarankiškai dirbančiojo ir yra pasirengęs bendradarbiauti.
Svarbu Žemiečio įsiklausyti ir priimti suteikiamus patarimus. Už pagalbą ir dėmesį išreikšti dėkingumą.
6. Uždarasis
Šis klientas nelinkęs diskusijoms. Jis retai klausosi, nemėgsta spręsti iškilusių problemų.
Privalu nuolat informuoti apie pasikeitimus bei atliktas užduotis. Taip tuo pačiu primenant apie savo egzistavimą.
7. Bosas
Šis klientas daro spaudimą. Jis kartais mėgsta peržengti santykių tarp kliento ir paslaugos teikėjo ribas.
Bendraujant su Bosu stengtis išlikti ramiam ir nepasiduoti kliento ūmiam būdui. Galimas lengvesnis bendravimas, išanalizavus asmenybės tipą.
8. Policininkas
Šis klientas akylas. Jis siekia palaikyti tvirtą ryšį ir rasti sprendimo būdus.
Patartina Policininkui išsakyti savo mintis, pasidalinti iškilusiomis problemomis. Taip pat prireikus pasiruošti ištiesti pagalbos ranką.
Jūs skaitėte straipsnį - 8 klientų tipai. Kaip su jais bendrauti?