El. prekyba. Kaip sukurti verslą?

El. prekyba dabar kaip niekad viršija pajėgumus. Žadama, kad šių metų el. prekybos pardavimai  sudarys 15,5 % mažmeninės prekybos visame pasaulyje, o štai 2021 m. išaugs dar 2 %. Daug žadantys skaičiai, tiesa? Parengėme gidą – el. prekyba. Kaip sukurti verslą?

Nors el. prekyba iš pažiūros ir gali atrodyti lengvai įgyvendinamas dalykas, tačiau už širmos slepiasi idėjos, apmąstymai, sprendimų priėmimas… Verslo pradžios planas – didelis žingsnis į priekį sėkmingo kelio link. Tad nuo ko pradėti ir kaip sukurti el. prekybos verslą?

Kodėl rinktis el. prekybą?

El. prekyba. Kaip sukurti verslą?

1. Idėja

Dažnai atrodo, kad viskas, ką galėtumėte parduoti, jau yra prekyboje.  Rinkoje produkcija auga ir kyla konkurencija.  Kaip bebūtų, tačiau visko kone mačiusiam pasauliui, dar daug ką galima pasiūlyti. Kur ieškoti idėjų verslui?

APLINKA. Apsidairykite, kaip žmonės praleidžia savo laisvalaikį? Kuo užsiima? Kas jiems palengvina gyvenimą? Ką jie mėgsta? Dažnas sau ar savo veiklai gelbėjančiam produktui skiria daugiau lėšų nei įprastai. Mat be to produkto, pasunkėtų jų rutina ar gyvenimo būdas. Pavyzdžiui, ypač įsitraukę į kokią nors veiklą žmonės, išėjus naujam produktui, susijusiam su veikla, pasiryžta jį išbandyti. Žmonės yra išalkę naujovių ir nebijo išbandyti tai, kas galimai jiems suteiks dar daugiau naudos. Turėkite omenyje, išskirtinumas gali ženkliai padidinti galimybę parduodamo produkto populiarumui.

POMĖGIAI. Tai, ką mėgstate pats, nebūtinai yra vien Jūsų manija. Jaučiama aistra ir noras tai paversti realybe tikrai gali pasitvirtinti. Ypač jeigu tai novatoriška ir dar nėra paplitę. Kiti gali būti panašūs mėgėjai kaip ir Jūs, tik nemanė, kad tai įmanoma.

MADA. Ankstyvas pastebėjimas galimo potencialo,  greitai užtikrina lyderio poziciją rinkoje, kol kiti tik bando skintis kelią. Mada yra tai, kas padeda patenkintI poreikį. Kas populiaru ir turi galimybių paplisti dideliu mastu, lengva pastebėti Google Trends platformoje. Žinoma, nenusileidžia ir socialiniai tinklai ar įtraukiančios diskusijų platformos, kaip Reddit.

RAKTAŽODŽIAI. Sužinokite, kas vartotojams aktualu dabar ir ko jie ieško. Puikus ir itin naudingas įrankis Keywords everywhere. Nemokama alternatyva Erank.

2. Produktas

Turint produkto idėją, verta pasidomėti apie su šiuo produktu susijusius dalykus, prieš pradedant jį parduoti.

RINKOS ANALIZĖ. Norimas atlikti tyrimas, gali padėti sumažinti riziką ir sustiprinti tikėjimą savo idėja prieš tam investuojant daug laiko ir pinigų. Jei randate konkurentų, vadinasi yra paklausa. Protinga įvertinti dabartinę rinką t.y išanalizuoti tiesioginę konkurenciją. Kaip veikia konkurentai, palyginus su tuo, ką žadate rinkoje įgyvendinti Jūs?  Konkurentų įžvalgas suteikia nemokamas įrankis Similarweb.

IŠBANDYMAS. Pabandykite paieškoti potencialių pirkėjų ar įtikinti įsigyti nepažįstamą žmogų. Tai geras būdas gauti atgalinį ryšį apie produktą, jo teigiamas ar neigiamas savybes. Gal galite produktą įkainoti daugiau nei buvote numatęs?  Tikras testas – apsilankymas parodoje ir produkto prezentacija.

3. Vieta

Žinant, ką norima parduoti, reikia apgalvoti, kur el. prekybą bus galima įgyvendinti.

INTERNETINĖ SVETAINĖ. Sukurti ir administruoti oficialią savo verslo svetainę ir vykdyti el. prekybą.

PREKYBOS KANALAI. Įeiti į rinką jau egzistuojančioje ir veikiančioje platformoje, drauge su kitais prekybininkais.

4. Reprezentacija

PAVADINIMAS. Žinoma, tai turėtų atspindėti veiklą. Kuriant pavadinimą reikia nepamiršti patikrinti ar nėra jau sukurto domeno tokiu pavadinimu. Pavadinimų kūrimui ar idėjoms gali padėti tam skirtas įrankis Namelix.

LOGOTIPAS. Pasirinkus pavadinimą, atėjo laikas logotipui. Ar žinojote, kad net 93% garsaus prekinio ženklo logotipų yra galimi atpažinti net sumažinus jų dydį? Atkreipkite dėmesį, logotipas turi būti paprastas, tačiau įsimintinas.

Patarimas: nepamirškite tikslinės auditorijos. Jaunimas praleidžia žymiau daugiau laiko apsipirkdami internete, lyginant su kitomis amžiaus grupėmis. Y karta praleidžia net 6 valandas elektroniniam apsipirkimui.

5. Veiklos tipas

Pasiryžtant kurti ir įgyvendinti savo siekį, tai reikia įforminti.

Individuali veikla pagal pažymą;

Individuali įmonė(IĮ);

Mažoji bendrija (MB);

Uždaroji akcinė bendrovė (UAB).

Duomenų šaltiniai: Oberlo, Designbuddy.