5 min

Freelancerio LinkedIn: kaip pateikti save ir paslaugas?

Baltas tekstas „FREELANCERIS“ centre šviesiai žaliame fone.
Turinys
Atnaujinta 2025-09-05
LinkedIn profilio antraštėje rodoma pilka vartotojo piktograma, vaizduojanti profilio nuotrauką. Po piktograma yra vardas „Vardenis Pavardenis“ su pavadinimu „Laisvai samdomas darbuotojas“. Dešinėje rodomas LinkedIn logotipas su maža pieštuko piktograma, nurodanti profilio redagavimo parinktį. Fonas yra padalintas į šviesiai mėlyną ir baltą.

Vis dažniau LinkedIn socialinis tinklas savo naudotojus pradžiugina atnaujinimais. Vienas paskutiniųjų – itin naudingas savarankiškai dirbantiems. Šiame straipsnyje sužinosite LinkedIn platformos subtilybes, kurios padės tinkamai reprezentuoti save bei teikiamas paslaugas.

7 „All-Star“ reitingo žingsniai

Patys „LinkedIn“ atstovai ragina siekti „All-Star“ reitingo. Tai – ženklas, kad profilis tvarkingas ir veiksmingas (nors pats reitingas viešai nerodomas). Įvykdę 7 kriterijus, galite gerokai padidinti savo matomumą. Skaičiai kalba patys už save: „All-Star“ profiliai paieškose matomi net 40 kartų dažniau nei neoptimizuoti.

Kaip juos pasiekti?

  • Profesionali nuotrauka. Jūsų nuotrauka yra pirmasis įspūdis, todėl ji turėtų būti profesionali ir tinkama jūsų darbo sričiai. Remiantis LinkedIn statistika – profiliai su nuotrauka sulaukia net 14 kartų daugiau peržiūrų.
  • Patrauklus antraštės tekstas (Headline). Tai trumpa frazė po jūsų vardu, kuri apibūdina jūsų pagrindinę kompetenciją ar siekius. Neapsiribokite tik pareigomis – pabrėžkite savo unikalumą.
  • Skiltis – Apie mane (Summary). Tai jūsų galimybė išsamiau prisistatyti. Sutelkite dėmesį į savo stipriąsias savybes, pasiekimus ir tikslus. Naudokite raktažodžius, kurie atspindi jūsų sritį.
  • Išsamiai užpildytas darbo patirties skyrius (Experience). Nurodykite savo darbovietes, pareigas ir pasiekimus. Konkrečiai nurodykite rezultatus ir pridėkite nuorodas į projektus ar kitus darbus, kurie atspindi jūsų patirtį.
  • Išsilavinimas (Education). Įtraukite mokymo įstaigas, studijų programas ir gautus laipsnius – tai svarbi dalis, padedanti formuoti jūsų profesinį įvaizdį.
  • Įgūdžiai (Skills) ir rekomendacijos (Endorsements). Nurodykite svarbiausius savo įgūdžius, kuriuos norite pabrėžti. Taip pat pasidalinkite buvusių klientų rekomendacijomis – jos sustiprins jūsų patikimumą.
  • Bendraukite ir būkite aktyvūs. Pridėkite bent 50 kontaktų – tai minimalus ryšių kiekis, kuris padeda pasiekti „All-Star“ reitingą. Pasidalinkite savo įžvalgomis, įsitraukite į diskusijas ir būkite matomi savo profesinėje bendruomenėje.

Pavyzdžiui, vien vietovės nurodymas gali padidinti profilio peržiūrų skaičių net 70 %. Norint, kad LinkedIn būtų išties efektyvus, verta išnaudoti jo funkcijas – išplėstinę paiešką, darbo skelbimų pranešimus – ir nuolat atnaujinti profilį su aktualiais raktažodžiais.

Kas yra LinkedIn?

LinkedIn – socialinis tinklas, skirtas profesiniams ryšiams, asmeninio prekės ženklo kūrimui ir naujų karjeros perspektyvų paieškai. Tai puiki vieta tiems, kurie siekia plėsti kontaktų ratą ir pasinaudoti įvairiomis profesinio augimo galimybėmis.

LinkedIn yra ne tik vieta, kur galite rasti naujas darbo galimybes, bet ir platforma, kurioje galite dalintis savo žiniomis, mokytis iš kitų ir stiprinti savo profesinį įvaizdį.

Kaip pradėti naudotis LinkedIn?

Norint pradėti naudotis LinkedIn – pirmiausia reikia susikurti paskyrą. Tai galima padaryti per išmaniąją programėlę („Android“ ir „iOS“) arba naršyklę.

Paskyrą galima susikurti spustelėjus „Sign up“ ir įvedus vardą, pavardę, el. pašto adresą bei slaptažodį. Vėliau svarbu užpildyti visus paskyros laukelius – tai leis lengviau užmegzti ryšius su kitais profesionalais.

“Creator mode” aktyvavimas

2021 m. naujiena – “Creator mode”. Esminė savybė yra paskatinti kitus domėtis specifiniu turiniu bei kurti originalų turinį. Šio atnaujinimo nauda:

#Grotažymės. Tai dar labiau padeda identifikuoti profilį – kokios pagrindinės temos, kuriomis dalijamasi ir yra kuriamas turinys. Naudinga tiek pačiam kūrėjui didinti auditoriją, tiek ieškant bendraminčių.

Stiprinamas asmeninio prekės ženklo įvaizdis. Profilyje galima įtraukti nuorodą į el. svetainę ar portfolio. Taip pat paryškinti jau pasidalintus įrašus. Jie bus matomi prieš pagrindinę profilio informaciją.

“Open to” net 3 galimos pasirinkimo skiltys

Vienas svarbiausių LinkedIn įrankių, kuris padeda ieškoti naujo darbo, yra „Finding a New Job“ arba „Open to Work“ funkcija. Tai subtilus, tačiau labai efektyvus būdas informuoti potencialius darbdavius, kad esate pasiruošę naujiems karjeros iššūkiams.

Žmogus trumpais garbanotais plaukais šypsosi. Vaizdas, įrėmintas žaliu apskritimu su tekstu „#OPENTOWORK“, rodo, kad jie trokšta naujų „LinkedIn“ galimybių. Žemiau yra raginimas veikti: „Dabar praneškite savo tinklui.

Kaip aktyvuoti funkciją?

  • Prisijunkite prie savo LinkedIn profilio.
  • Paspauskite „Open to Work“ skiltį, esančią profilio viršuje, ties jūsų nuotrauka.
  • Pasirinkite, kokio tipo darbo ieškote:
    • Pareigos.
    • Vietovės (ar dirbsite nuotoliniu būdu).
    • Pageidaujamos darbo sąlygos (pilnu etatu, kontraktas ir pan.).
  • Pasirinkite matomumo nustatymus:
    • Tik darbdaviams („Recruiters only“): šią informaciją matys tik įmonės, kurios ieško kandidatų, o ne jūsų esami kontaktai.
    • Vieša („All LinkedIn members“): leidžia visiems matyti jūsų ieškomas pareigas, įskaitant „Open to Work“ ženkliuką prie jūsų nuotraukos.

LinkedIn yra ne tik darbo paieškos platforma, bet ir puikus įrankis ieškant verslo partnerių ar komandų narių. „Hiring“ funkcija – tai efektyvus būdas užpildyti pozicijas ar rasti tinkamus specialistus bendriems projektams. Šis įrankis leidžia lengvai komunikuoti su potencialiais kandidatais, pritaikant paiešką pagal specifinius poreikius.

„LinkedIn“ profilio ekrano kopijoje matyti, kad vartotojas Mathieu Laferriere aktyviai samdo administratoriaus padėjėją. Profilyje pabrėžiamas darbo skelbimas, matomos įvairios skiltys ir parinktys, kurios sklandžiai sujungia profesionalių tinklų kūrimo galimybes.

Kaip aktyvuoti „Hiring“?

  • Prisijunkite prie LinkedIn profilio.
  • Spustelėkite „Post a job“ arba „Open to Hiring“ savo profilio viršuje.
  • Užpildykite darbo ar projekto pasiūlymo detales:
    • Pareigos ar reikalinga kompetencija.
    • Projekto pobūdis (trumpalaikis, ilgalaikis, nuotolinis, hibridinis).
    • Vietovė arba darbas nuotoliu.
    • Kiti reikalavimai (patirtis, įgūdžiai, kalbos ir kt.).
  • Pasirinkite, kas matys šį skelbimą:
    • Tik jūsų tinklo nariai.
    • Visi LinkedIn vartotojai.
  • Skelbkite nemokamai arba pasirinkite reklamuojamą darbo skelbimą, jei norite pasiekti platesnę auditoriją.

LinkedIn Services Marketplace“ yra LinkedIn sukurta platforma, skirta laisvai samdomiems specialistams nemokamai reklamuoti savo paslaugas, o klientams – rasti kvalifikuotus specialistus trumpalaikiams projektams.

„LinkedIn“ paslaugų puslapyje yra mėlynai paryškinta paieškos juosta, kviečianti tyrinėti paslaugas. Moteris pasirodo įterptame vaizdo įraše, sėdinti prie stalo, o tai pagerina vartotojo patirtį. Populiariausi pasiūlymai apima grafinį dizainą, rinkodaros strategiją ir kt.

Kaip pradėti naudotis „LinkedIn Services Marketplace“?

  • Paslaugų teikėjams:
    • Prisijunkite prie savo LinkedIn profilio.
    • Spustelėkite mygtuką „Open to“ ir pasirinkite „Providing services“.
    • Užpildykite informaciją apie siūlomas paslaugas, pridėkite aprašymą ir nurodykite, ar dirbate nuotoliniu būdu, ar tam tikroje vietovėje.
  • Klientams:
    • Apsilankykite „LinkedIn Services Marketplace“ pagrindiniame puslapyje.
    • Įveskite ieškomą paslaugą arba pasirinkite iš siūlomų kategorijų.
    • Naudokite filtrus, kad susiaurintumėte paiešką pagal vietovę, kalbą ir kitus kriterijus.
    • Peržiūrėkite paslaugų teikėjų profilius ir susisiekite su jais tiesiogiai per platformą.

Atmintinė:

Freelanceris gali pasirinkti ir įtraukti norimas darbo, paslaugų kategorijas. Jų yra apie 250. Teikiamos paslaugos bus matomos tiek asmeniniame profilyje, tiek paslaugų paieškoje, o gaunamos klientų užklausos – atskirai nuo pagrindinių žinučių ir pranešimų.

Šis formatas leidžia būti pastebėtam – tokiu būdu klientai gali peržiūrėti freelancerius, tačiau freelanceriai klientų matyti negali.

Atnaujinta kontaktinė informacija

Būkite visada pasiekiami. Jei veikloje pagrindinis bendravimas yra telefonu – nurodykite jį, o jei patogiausias susisiekimas yra el. paštu, žinoma, nepamirškite jo pateikti. Siūlome nepasitikėti vien LinkedIn žinutėmis. Kai kurie pranešimai gali pasimesti. Kur kas paprasčiau profilyje nurodyti kitus kontaktinius duomenis.

Kontaktų pateikimas LinkedIn platformoje gali būti įvairus.

  • viršelio nuotrauka;

  • vardas;

  • santrauka;

  • įrašai;

  • kontaktų skiltis.

Personalizuota žinutė

Priklausomai nuo jūsų tikslo, pavyzdžiui, ieškant naujų projekto partnerių, galite parašyti žinutę, kviečiančią „susijungti“. Kitas variantas – tiesiog padėkoti už pakvietimą tapti bendraminčiu LinkedIn tinkle.

Tikslingas pranešimas paspartins naujų ryšių atsiradimą bei aktyvins komunikaciją. Žinutė turėtų būti informacinė, o ne reklaminė. Dažnai gavę tarsi nukopijuotą paslaugų ar asmens aprašymą, žmonės visos žinutės neperskaito ir susidaro ne itin palankią nuomonę apie siuntėją.

author avatar
Rūta Kirdeikė
Rūta daugiau nei 10 metų dirba kaip turinio kūrėja ir redaktorė. Sukauptos žinios - ilgametės praktikos rezultatas.
Gaukite naudingiausius savaitės patarimus
Toliau skaitykite

Išbandyk jau dabar.
Nemokamai!

Optimizuokite savo verslo procesus jau dabar.
Registruokitės ir pradėkite jau šiandien!

Išbandykite sistemą nemokamai