Kaip freelanceriui suvaldyti mokėjimus?
Kaip freelanceriui suvaldyti mokėjimus? | Sąskaita123
„Įkrenta” pavedimai? Puiku! Vadinasi, viskas eina kaip per sviestą. Klientų ir darbų netrūksta, lieka suvaldyti mokėjimus, ir jų galimas pinkles. Freelanceri, nepasimesk. Štai 6 dalykai, kuriuos turėtum apsvarstyti.
Kad detektyvai vis dar sėkmingai išlaikytų savo darbo poziciją, už jus išnarpliosime freelancerio įplaukų detales. Išlikite budrūs, nes po padidinamuoju stiklu slepiasi:
Mokėjimo skaičiavimas
Pirma taisyklė, norint suvaldyti mokėjimus – pasirinkti mokėjimo už darbą apskaičiavimą. Priklausomai nuo darbo specifikos, patogumo ar net kliento, dažniausi mokėjimų tipai yra atsiskaitymas už atliktas paslaugas, skaičiuojant darbus kaip vienetus, bei mokėjimas už valandas. Mokėjimas už darbus, ko gero, paprasčiausias būdas tiek klientui, tiek paslaugos teikėjui, matant rezultatą. Štai mokėjimui už valandas – svarbus pagrindžiamumas. Tam puikiai pasitarnauja projektų ir laiko valdymo programos.
Svarbiausia išsirinkti tai, kas veikia jums (na, ir, kad klientas tam neprieštarautų).
Mokėjimas pavedimu
Ypač pamėgtas ilgamečių, daug klientų turinčių ar nuotoliu dirbančių freelancerių. Tai greitas būdas gauti mokėjimą į sąskaitą bei fiksuoti dalinius mokėjimus, avansą.
Mokėjimas grynais ar kortele
Lietuvoje paplitęs būdas tarp vietoje dirbančių specialistų. Pasirinkus, galima įtraukti mokėjimo kvitą, kuris yra svarbus apskaitos dokumentas, patvirtinantis prekių ar paslaugų pardavimą, kai mokama grynaisiais. Taip pat svarbu užtikrinti, kad pinigų priėmimo kvite būtų parašas, nes tai padeda formalizuoti ir patvirtinti sandorį.
Kasos pajamų orderis
Būtinas atributas dirbantiems su kasos aparatu. Grynieji pinigai pagal priimtinas normas į kasą įnešami, vadovaujantis kasos pajamų orderio (KPO) dokumentu. Svarbu užtikrinti, kad visi finansiniai dokumentai, įskaitant kvitus ir sąskaitas faktūras, atitiktų teisės aktų reikalavimus ir būtų tinkamai tvarkomi.
Kasos pajamų orderis turi būti išduotas ir valdomas ūkio subjekto, laikantis finansinių reglamentų.
Pinigų priėmimo kvitas
Pinigų priėmimo kvitai yra apskaitos dokumentai, patvirtinantys ir įrodantys prekių ar paslaugų pardavimą, klientui atsiskaitant grynaisiais pinigais. Pinigų priėmimo kvito šablonai turi atitikti teisės aktų reikalavimus ir būti tinkamai užpildyti.
Kvito naudojimas yra būtinas, kai vykdomoje veikloje nėra privaloma dirbti su kasos aparatu.
Svarbu, kad pinigų priėmimo kvite būtų nurodyti pirkėjo pageidavimai ir informacija.
Kasos aparato kvitas
Kasos aparatų turėtojų rutinos dalis. Išspausdintas kvitas toliau apskaitomas pagal reikalavimus, suvedant mokėjimo ir kasos aparato informaciją.
Automatinis mokėjimų įskaitymas (SIP)
Sąskaitos informacijos paslauga išmaniems freelanceriams. Sujungus savo banką su Sąskaita123, gaunama patvirtinta kliento duomenų informacija. Geriausia dalis, kad mokėjimai su sąskaitomis susiejami automatiškai.
Kaip tai veikia?
Aktyvavus automatinio mokėjimo įskaitymo modulį ir iš jo prisijungus prie savo banko, tereikia pažymėti banko saskaitą, kuriai bus suteikiamas leidimas mokėjimų patikrai bei įskaitymui.
Mokėjimų sekimas
O dabar pasijauskite tikru detektyvu ir jūs. Visa svarbiausia informacija greitai peržiūrai apie sąskaitas bei mokėjimų būseną slepiasi Sąskaita123 kliento kortelėje.
„Seniai kažką girdėjau iš savo X kliento…”. Vos tik tokioms mintims užplūdus, lengvai peržiūrėkite kliento išklotinę skyrelyje Klientai.
Suvestinėje matoma mokėjimų istorija:
- mokėjimo terminas
- mokėjimo statusas (Apmokėta / Dalinai apmokėta / Neapmokėta / Vėluojama apmokėti)
- paslaugos / produktai
- sąskaitų skaičius ir suma
- prisegti dokumentai
Sąskaita123 – internetinė sąskaitų išrašymo pagalbininkė. Pamirškite popierines sąskaitas, Excel ar net buhalterį. Išbandykite sistemą nemokamai jau dabar!
Darius Šoparas
Darius Šoparas yra fintech SaaS’o Sąskaita123 įkūrėjas su daugiau nei 20 metų patirtimi. Ilgametė patirtis IT ir finansų industrijoje, bei aistra tech inovacijoms leidžia Dariui įkvėpti naujus, augančius verslus, padėti jiems racionalizuoti savo veiklą ir pasiekti finansinių tikslų.