5 min

Freelancerio LinkedIn: kaip pateikti save ir paslaugas?

Paryškintas tekstas centre parašyta „FREELANCERIO LINKEDIN“ ryškiai mėlyname fone, sklandžiai apjungiantis „LinkedIn“ firminį stilių, o vertikali šviesiai žalia juostelė paryškina dešinę pusę.
Turinys
Atnaujinta 2024-12-04
LinkedIn profilio antraštėje rodoma pilka vartotojo piktograma, vaizduojanti profilio nuotrauką. Po piktograma yra vardas „Vardenis Pavardenis“ su pavadinimu „Laisvai samdomas darbuotojas“. Dešinėje rodomas LinkedIn logotipas su maža pieštuko piktograma, nurodanti profilio redagavimo parinktį. Fonas yra padalintas į šviesiai mėlyną ir baltą.

Vis dažniau LinkedIn socialinis tinklas savo naudotojus pradžiugina atnaujinimais. Vienas paskutiniųjų – itin naudingas savarankiškai dirbantiems. Šiame straipsnyje sužinosite LinkedIn platformos subtilybes, kurios padės tinkamai reprezentuoti save bei teikiamas paslaugas.

7 „All-Star“ reitingo žingsniai

Įsiklausykite, ką pataria pats LinkedIn. Puiki tvarkingo ir našaus profilio grandis – “All-star” reitingas (viešai nerodoma). 7 punktai ir profilis, žadama, bus labiau matomas.

Pasak LinkedIn, profilis, pasiekęs „All-Star“ reitingą – tampa net 40 kartų labiau matomas paieškose nei neoptimizuotas profilis.

Kaip juos pasiekti?

  • Profesionali nuotrauka. Jūsų nuotrauka yra pirmasis įspūdis, todėl ji turėtų būti profesionali ir tinkama jūsų darbo sričiai. Remiantis LinkedIn statistika – profiliai su nuotrauka sulaukia net 14 kartų daugiau peržiūrų.
  • Patrauklus antraštės tekstas (Headline). Tai trumpa frazė po jūsų vardu, kuri apibūdina jūsų pagrindinę kompetenciją ar siekius. Neapsiribokite tik pareigomis – pabrėžkite savo unikalumą.
  • Skiltis – Apie mane (Summary). Tai jūsų galimybė išsamiau prisistatyti. Sutelkite dėmesį į savo stipriąsias savybes, pasiekimus ir tikslus. Naudokite raktažodžius, kurie atspindi jūsų sritį.
  • Išsamiai užpildytas darbo patirties skyrius (Experience). Nurodykite savo darbovietes, pareigas ir pasiekimus. Būkite konkretūs, nurodykite rezultatus ir pridėkite nuorodų į projektus ar kitus darbus, kurie atspindi jūsų patirtį.
  • Išsilavinimas (Education). Įtraukite mokymo įstaigas, baigtas programas ir gautus laipsnius. Ši informacija padeda sukurti jūsų profesinį paveikslą.
  • Įgūdžiai (Skills) ir rekomendacijos (Endorsements). Nurodykite svarbiausius savo įgūdžius, kuriuos norite pabrėžti. Taip pat paprašykite rekomendacijų – jos sustiprins jūsų patikimumą.
  • Bendraukite ir būkite aktyvūs. Pridėkite bent 50 kontaktų – tai minimalus ryšių kiekis, kuris padeda pasiekti „All-Star“ reitingą. Taip pat dalinkitės savo srities įžvalgomis, komentuokite kitų įrašus ir būkite matomi savo tinklo akyse.

Pavyzdžiui, vien vietos įtraukimas turėtų 70 % padidinti profilio peržiūras. Kad LinkedIn būtų efektyvus – svarbu išnaudoti jo funkcijas (tokias kaip išplėstinė paieška ir darbo skelbimų pranešimai bei nuolat atnaujinti profilį su aktualiais raktažodžiais).

Kas yra LinkedIn?

LinkedIn yra socialinis tinklas, skirtas profesionalams užmegzti ryšius, kurti asmeninį prekės ženklą ir atrasti naujų galimybių. Ši platforma yra ideali vieta profesionalams, kurie nori pagerinti savo karjeros perspektyvas, plėsti savo tinklą ir naudotis įvairiomis karjeros galimybėmis.

LinkedIn yra ne tik vieta, kur galite rasti naujas darbo galimybes, bet ir platforma, kurioje galite dalintis savo žiniomis, mokytis iš kitų ir stiprinti savo profesinį įvaizdį.

Kaip pradėti naudotis LinkedIn?

Norint pradėti naudotis LinkedIn – pirmiausia reikia susikurti paskyrą. Tai galima padaryti per išmaniąją programėlę („Android“ ir „iOS“) arba naršyklę.

Paskyrą galima susikurti spustelėjus „Sign up“ ir įvedus savo vardą, pavardę, el. pašto adresą ir slaptažodį. Po to, svarbu užpildyti visus paskyros laukelius, kad būtų galima užmegzti ryšius su kitais profesionalais.

“Creator mode” aktyvavimas

2021 m. naujiena – “Creator mode”. Esminė savybė yra paskatinti kitus domėtis specifiniu turiniu bei kurti originalų turinį. Šio atnaujinimo nauda:

#Grotažymės. Tai dar labiau padeda identifikuoti profilį – kokios pagrindinės temos, kuriomis dalijamasi ir yra kuriamas turinys. Naudinga tiek pačiam kūrėjui didinti auditoriją, tiek ieškant bendraminčių.

Stiprinamas asmeninio prekės ženklo įvaizdis. Profilyje galima įtraukti nuorodą į el. svetainę ar portfolio. Taip pat paryškinti jau pasidalintus įrašus. Tai bus matoma prieš pagrindinę profilio informaciją.

“Open to” net 3 galimos pasirinkimo skiltys

Vienas svarbiausių LinkedIn įrankių, kuris padeda ieškoti naujo darbo, yra „Finding a New Job“ arba „Open to Work“ funkcija. Tai subtilus, tačiau labai efektyvus būdas informuoti potencialius darbdavius, kad esate pasiruošę naujiems karjeros iššūkiams.

Žmogus trumpais garbanotais plaukais šypsosi. Vaizdas, įrėmintas žaliu apskritimu su tekstu „#OPENTOWORK“, rodo, kad jie trokšta naujų „LinkedIn“ galimybių. Žemiau yra raginimas veikti: „Dabar praneškite savo tinklui.

Kaip aktyvuoti funkciją?

  • Prisijunkite prie savo LinkedIn profilio.
  • Paspauskite „Open to Work“ skiltį, esančią profilio viršuje, ties jūsų nuotrauka.
  • Pasirinkite, kokio tipo darbo ieškote:
    • Pareigos.
    • Vietovės (ar dirbsite nuotoliniu būdu).
    • Pageidaujamos darbo sąlygos (pilnu etatu, kontraktas ir pan.).
  • Pasirinkite matomumo nustatymus:
    • Tik darbdaviams („Recruiters only“): šią informaciją matys tik įmonės, kurios ieško kandidatų, o ne jūsų esami kontaktai.
    • Vieša („All LinkedIn members“): leidžia visiems matyti jūsų ieškomas pozicijas, įskaitant „Open to Work“ ženkliuką prie jūsų nuotraukos.

LinkedIn yra ne tik darbo paieškos platforma, bet ir puikus įrankis verslo partneriams ar komandų nariams surasti. „Hiring“ funkcija – tai efektyvus būdas užpildyti pozicijas ar rasti tinkamus specialistus bendriems projektams. Šis įrankis leidžia lengvai komunikuoti su potencialiais kandidatais pritaikant paiešką pagal specifinius poreikius.

„LinkedIn“ profilio ekrano kopijoje matyti, kad vartotojas Mathieu Laferriere aktyviai samdo administratoriaus padėjėją. Profilyje pabrėžiamas darbo skelbimas, matomos įvairios skiltys ir parinktys, kurios sklandžiai sujungia profesionalių tinklų kūrimo galimybes.

Kaip aktyvuoti „Hiring“?

  • Prisijunkite prie LinkedIn profilio.
  • Spustelėkite „Post a job“ arba „Open to Hiring“ savo profilio viršuje.
  • Užpildykite darbo ar projekto pasiūlymo detales:
    • Pareigos ar reikalinga kompetencija.
    • Projekto pobūdis (trumpalaikis, ilgalaikis, nuotolinis, hibridinis).
    • Vietovė arba darbas nuotoliu.
    • Kiti reikalavimai (patirtis, įgūdžiai, kalbos ir kt.).
  • Pasirinkite, kas matys šį skelbimą:
    • Tik jūsų tinklo nariai.
    • Visi LinkedIn vartotojai.
  • Skelbkite nemokamai arba pasirinkite reklamuojamą darbo skelbimą, jei norite pasiekti platesnę auditoriją.

LinkedIn Services Marketplace“ yra LinkedIn sukurta platforma, skirta laisvai samdomiems specialistams nemokamai reklamuoti savo paslaugas, o klientams – rasti kvalifikuotus specialistus trumpalaikiams projektams.

„LinkedIn“ paslaugų puslapyje yra mėlynai paryškinta paieškos juosta, kviečianti tyrinėti paslaugas. Moteris pasirodo įterptame vaizdo įraše, sėdinti prie stalo, o tai pagerina vartotojo patirtį. Populiariausi pasiūlymai apima grafinį dizainą, rinkodaros strategiją ir kt.

Kaip pradėti naudotis „LinkedIn Services Marketplace“?

  • Paslaugų teikėjams:
    • Prisijunkite prie savo LinkedIn profilio.
    • Spustelėkite mygtuką „Open to“ ir pasirinkite „Providing services“.
    • Užpildykite informaciją apie siūlomas paslaugas, pridėkite aprašymą ir nurodykite, ar dirbate nuotoliniu būdu, ar tam tikroje vietovėje.
  • Klientams:
    • Apsilankykite „LinkedIn Services Marketplace“ pagrindiniame puslapyje.
    • Įveskite ieškomą paslaugą arba pasirinkite iš siūlomų kategorijų.
    • Naudokite filtrus, kad susiaurintumėte paiešką pagal vietovę, kalbą ir kitus kriterijus.
    • Peržiūrėkite paslaugų teikėjų profilius ir susisiekite su jais tiesiogiai per platformą.

Atmintinė:

Freelanceris gali pasirinkti ir įtraukti norimas darbo, paslaugų kategorijas. Jų apie 250. Teikiamos paslaugos bus matomos tiek asmeniniame profilyje, tiek paslaugų paieškoje, o gaunamos klientų užklausos – atskirai nuo pagrindinių žinučių ir pranešimų.

Šis formatas suteikia galimybę būti pastebėtu, tačiau toks ir yra funkcionalumas. Klientai gali peržiūrėti freelancerius, bet freelanceriai klientų – ne.

Atnaujinta kontaktinė informacija

Būkite visada pasiekiami. Jei veikloje pagrindinis bendravimas yra telefonu – nurodykite jį, o jei patogiausias susisiekimas yra el. paštu, žinoma, nepamirškite jo pateikti. Siūlome nepasitikėti vien LinkedIn žinutėmis. Kai kurie pranešimai gali pasimesti. Kur kas paprasčiau profilyje nurodyti kitus komunikacinius būdus.

Kontaktų pateikimas LinkedIn platformoje gali būti įvairus.

  • viršelio nuotrauka;

  • vardas;

  • santrauka;

  • įrašai;

  • kontaktų skiltis.

Personalizuota žinutė

Priklausomai nuo jūsų išsikelto tikslo, pavyzdžiui, nauji projekto partneriai – galite parašyti žinutę, kuri kviečia “susijungti”. Kitas variantas – padėka už pakvietimą tapti bendraminčiu LinkedIn rate.

Tikslingas pranešimas paspartins naujų ryšių sąrašą bei aktyvins komunikaciją. Tai turėtų būti pateikta informavimo, tačiau ne reklamine forma. Dažnas gavęs tarsi nukopijuotą paslaugų ar apie save aprašo skiltį visos žinutės neperskaito ir apie siuntėją susidaro ne itin patrauklią nuomonę.

author avatar
Rūta Kirdeikė
Rūta daugiau nei 10 metų dirba kaip turinio kūrėja ir redaktorė. Sukauptos žinios - ilgametės praktikos rezultatas.
Gaukite naudingiausius savaitės patarimus
Toliau skaitykite
Asmuo su kostiumu guli tamsiame fone, išbarstytame mažų žvaigždžių, mąsliai žiūri aukštyn, tarsi užsiimtų manifestavimu. Įstrižai išdėstyti, viena koja sulenkta, o kita ištiesta, jie išsiskiria atsitiktine, tačiau išblizginta išvaizda.
9 min Darius Šoparas
Verslo manifestavimas. Kaip idėją paversti realybe?
Verslas – tai ne tik darbas, ypač kai kalbame apie verslo idėjas 2024 m. Tai savo minčių, idėjų realizavimo galimybė. Natūralu, kad daugelis žmonių svajoja pagaliau uždirbti iš veiklos, kuri jiems kelia malonumą. Ką daryti, kad tai pavyktų įgyvendinti? Žinoma, imtis priemonių ir žingsnis po žingsnio atsakingai bei uoliai dirbti. Papildoma galimybė, smulkmena, kuri gali […]
Gradiento fonas, pereinantis iš mėlynos į rožinę, su baltu ir geltonu tekstu centre, kuriame parašyta: „INDIVIDUALIOS VEIKLOS APSKAITOS POKYČIAI 2025“.
3 min Darius Šoparas
Individualios veiklos apskaitos pokyčiai 2025
Atnaujinta 2024-12-15 Nuo 2025 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalios reikšmingi individualios veiklos apmokestinimo pakeitimai, kurių metu bandoma sumažinti atotrūkį tarp individualios veiklos ir darbo santykių pajamų apmokestinimo. Individualios veiklos apskaitos pokyčiai 2025 paveiks tuos, kurie dirba savarankiškai. Tiesa, vis dar laukiama Vyriausybės patikslinimo. Gyventojų pajamų mokesčio (GPM) tarifai Gyventojų pajamų mokestis (GPM) yra mokestis, […]
Tekstas su užrašu „Kreditinė sąskaitos faktūra“ žaliame ir mėlyname gradiento fone.
8 min Darius Šoparas
Kreditinė sąskaita faktūra: kas yra ir kaip ji veikia?
Kreditinė sąskaita faktūra – tai finansinis dokumentas, kuris naudojamas tam, kad būtų koreguojama anksčiau išrašyta sąskaita faktūra. Ji nurodo, jog pirkėjui grąžinama tam tikra suma arba sumažinama jo įsipareigojimų vertė dėl tam tikrų priežasčių. Kada būtina išrašyti kreditinę sąskaitą faktūrą? Kreditinę sąskaitą faktūrą privaloma išrašyti tais atvejais, kai reikia atlikti pataisas jau išrašytoje sąskaitoje faktūroje […]

Išbandyk jau dabar.
Nemokamai!

Optimizuokite savo verslo procesus jau dabar.
Registruokitės ir pradėkite jau šiandien!

Išbandykite sistemą nemokamai