Pelno marža. Kaip padidinti įmonės pelningumą?
1. SKATINTI EL. SVETAINĖS PATIKIMUMĄ
Kas yra pelno marža?
Pelno marža nurodo produkto, paslaugos ar verslo pelningumą. Pagrindinis principas paprastas, kuo didesnis procentinis skaičius, tuo pelningesnis yra verslas. Grynojo pelno marža matuoja įmonės pelningumą, parodant, kiek pajamų lieka kaip grynasis pelnas po visų išlaidų.
Grynojo pelno marža ir pardavimo pajamos yra svarbūs rodikliai, nes jie parodo įmonės pelningumą, lyginant grynąjį pelną su pardavimo pajamomis.
Jeigu norite palyginti savo įmonės rezultatus pagal pelno ir prekybos maržas, patikrinkite vidutinę savo pramonės pelno maržą.
Kaip padidinti pelningumą?
1. SKATINTI EL. SVETAINĖS PATIKIMUMĄ
Pasitikėjimas yra būtinas, siekiant auginti pardavimus ir padidinti pelno maržas. Šių dienų pirkėjai turi begalę pasirinkimo galimybių, ieškodami prekių ar paslaugų. Skatinti ir užtikrinti pasitikėjimą padeda geras pirmojo įspūdžio sudarymas, pirkėjui „užėjus“ į el. parduotuvę. Pasitikėjimą, vedantį link vartotojo tapimo klientu internete, sukuria:
Maloni ir informatyvi el. svetainė. Bene, pirmasis ir svarbiausias faktorius kliento pasitikėjimo link.
Pateikiama tiksli, aiški ir išsami informacija apie prekę ar paslaugą. Tikros nuotraukos, veikianti paieška, atsiliepimai ar rekomendacijos.
Įmonės ar prekės ženklo istorija. Pasidalinkite kaip ir nuo ko viskas prasidėjo, savo tikslu ir siekiais. Leiskite vartotojui pažinti įmonę ir įsitikinti.
Veiklumas. Nurodykite soc. tinklus, dalinkitės aktualia ir vertinga informacija.
Kainodara. Supažindinkite su kainų nustatymu. Kokios kainos? Kokie galimi atsiskaitymo būdai? Pristatymas?
2. PADIDINTI UŽSAKYMO VERTĘ
Vidutinės užsakymo vertės padidinimas – reikšmingas dalykas, nes tai gali tiesiogiai padidinti pelnas. Vidutinė užsakymo vertė yra vidutinė suma, kurią klientas išleidžia už transakciją įmonės parduotuvėje. Vidutinę užsakymo vertę galite apskaičiuoti naudodami paprastą formulę:
Bendros pajamos / Užsakymų skaičius = Vidutinė užsakymo vertė
Būdai, galintys padidinti vidutinę užsakymo vertę:
Rekomenduojami produktai ar paslaugos. Parodant pirkėjui ką dažniausiai įsigyja kiti pirkėjai (populiariausią prekę), padės padidinti vidutinę užsakymo vertę ir pereiti iš mažos pardavimo maržos prie aukštos.
Pardavimo technikos. Naudoti tokias pardavimo technikas, kaip Upsell (pardavimas brangesnių prekių) ar Cross-sell (pardavimas susijusių prekių, priedų).
Komplektacija. Sukomplektuotos prekės, kainuojančios pigiau kartu nei atskirai, paskatins pirkėjus įsigyti kur kas daugiau.
Akcijos ar specialūs pasiūlymai. Vienas iš puikių būdų gauti daugiau pajamų – kuponų siūlymas.
3. SUKURTI LOJALUMO PROGRAMĄ
Klientų lojalumo programos yra sėkmingas būdas padidinti pelno maržas ir pagerinti pelningumą mažmeninėje ir paslaugų pramonėje. Atlikti tyrimai rodo, kad net 84 % vartotojų labiau pasitiki įmone, siūlančia lojalumo programą. Lojalumo programos taip pat gali pagerinti veiklos maržą, nes jos padeda didinti veiklos efektyvumą ir pelningumą, sutelkiant dėmesį į pagrindinės veiklos pajamas.
Šiame punkte veikia:
Klientų lojalumo programa, skirta parduoti jau esamiems klientams, o ne išleisti daugiau lėšų naujiems įsigyti.
Akcijos, dovanos, taškų ar lėšų kaupimo sistemos. Tai skatina tapti klientu, ragina įsigyti dažniau ar net rekomenduoti pažįstamiems. Įmonei taip galima kompensuoti aukštas kainas, nepakeliant prekės kainos.
4. SUMAŽINTI VEIKLOS SĄNAUDAS
Veiklos sąnaudų sumažinimas yra gana greitas būdas didinti pelno maržą. Tačiau sudėtingiausia dalis šiame žingsnyje yra žinoti, ką būtent reiktų sumažinti ar net galbūt ko atsisakyti. Patikrinkite, kur galite sumažinti išlaidas:
Draudimas;
Išmokos darbuotojams;
Darbo jėgos išlaidos;
Licencijos ir mokesčių užstatai;
Biuro patalpos ir komunalinės paslaugos;
Įrangos ir priežiūros mokesčiai.
5. PAKELTI KAINAS
Diskutuotinas veiksmas. Tačiau vykdant elektroninę prekybą ir rinkoje esant paklausai, nedidelis kainos pakėlimas, gali padėti įmonės pelno maržai.