Sąskaita123 klientai: labas sakome „Finmeka” įkūrėjams

Vyras mėlynu kostiumu su baltais marškiniais ir juodu kaklaraiščiu, galimai diskutuojantis apie įmonės steigimo, stovi šalia moters juodais marškiniais. Abu šypsosi ir stovi šviesiame fone.

Sąskaita123 klientai – tokie panašūs ir tuo pačiu tokie skirtingi. Su Jumis sveikinasi Sąskaita123 klientai Finmeka įkūrėjai Gintautas ir Giedrė. Atvirai apie buhalterijos tvarkymą ir įmonės steigimo formalumus.

Finmeka – buhalterines ir finansų konsultavimo paslaugas teikianti įmonė.

Išlipo iš Excel vijoklių 

Gintautas dar prieš keletą metų verslo buhalterinius klausimus patikėjo vienai tuo užsiimančiai įmonei. Iškilus komunikaciniams barjerams, teko viską perimti ant savo pečių. Tam, kad ataskaitos, duomenys ir skaičiavimai “debesyje” būtų vietoje ir laiku. Deja, planas truko trumpiau nei tikėtasi – bendra verslininko ir buhalterio kėdė tapo per ankšta. Tiesa, jos neatsisakyta, sutikus bendramintę Giedrę, ta kėdė virto įmone. 

Kaip teigiama, pabuvojimas ir kitoje barikadų pusėje yra vienas iš geresnių būdų įvertinti visus privalumus ir trūkumus.

įmonės steigimo

Buhalterijos tvarkymo pasirinkimai

Be buhalterinės apskaitos negali funkcionuoti nė viena veikla. Yra 3 pasirinkimai:

  • Vesti apskaitą pačiam;
  • Įdarbinti buhalterę;
  • Samdyti buhalterinės apskaitos įmonę.

Verslui esant dar tik pradinėje stadijoje t.y vykdant individualią veiklą ar turint patentą, pasak Giedrės, apskaitą patogu vesti ir savarankiškai. Turint mažąją bendriją ar UAB, rekomenduojama tai patikėti profesionalui.

Skirtumai tarp įdarbinamos buhalterės ir samdomos įmonės:

Mitas, kad nuo juridinės formos pasirinkimo priklauso reikalingų buhalterių skaičius. Šiuo atveju reiškimingas tik buhalterinės apskaitos sunkumas. Verta žinoti tai, kad būtent nuo įmonės dydžio bei darbo specifikos yra svarbus buhalterių skaičius.

Pašnekovai pataria prieš kreipiantis į buhalterį aiškiai pateikti savo idėjas bei svajones, pridurdami, kad kliento tikslas turėtų būti dirbti ir uždirbti, o pasirinkto buhalterio atsakomybė – pasirūpinti reikiamais dokumentais.

Pirmieji įmonės steigimo žingsniai

  1. Siekiai. Žvelgiant iš dirbančiojo savarankiškai perspektyvos, susiformavus norui plėstis, metas apsvarstyti apie įmonės steigimą, juridinės formos pakeitimą. 
  2. SSGG analizė. Prieš pradedant kibti į darbus, išnagrinėti ir įvertinti stiprybes, silpnybes, galimybes bei grėsmes.
  3. Planas. Išanalizavus rinką, susiplanuoti verslo ir finansinę strategiją. Patogiu skaičiavimo būdu įtraukti galimas išlaidas: žaliavoms ir prekėms, biurui, įrangai, apskaitos tvarkymui, atlyginimams, reklamai ar pan.
  4. Vizija. Apsvarstyti, kaip turi atrodyti norima veikla per 5 m. laikotarpį. 
  5. Juridinė forma. Remiantis Gintautu, vietinis verslas gali funkcionuoti ir kaip mažoji bendrija, tačiau verslui veikiant už Lietuvos ribų, geriau orientuotis į UAB. Užsienio pirkėjai ar verslo partneriai labiau vertina UAB (angl. Join Stock Comapny). Jie įžvelgia tai kaip patikimumo, atsakingumo ir užsispyrimo rodiklį.

įmonės steigimo

Įmonės steigimo sunkumai

Patirtis ir išmoktos klaidos – puiki pradžia. Asmeniui, jau dirbusiam savarankiškai ir norinčiam steigti įmonę ne naujiena, kaip nustatyti biudžetą, ieškoti klientų ar suprasti jų lūkesčius bei visada turėti planą B ar netgi C. Dar niekada neturėjusiam panašios patirties teks pradėti nuo švaraus balto lapo. Kelias laukia nelengvas: nuo iššūkių ir nesėkmių iki sėkmingų, pelningų dienų. 

Išskiriamos dažnai sutinkamos įmonės steigimo klaidos:

  • Neteisingas juridinės formos pasirinkimas. Prieš priimant galutinį sprendimą paanalizuoti ir įvertinti verslo strategiją ar pasikonsultuoti su srities ekspertais.
  • Baimės jausmas. Jei į verslo pasaulį žengiate su nerimu, geriau likti komforto zonoje. Mąstant apie didesnę nesėkmės tikimybę, iškart neriate į veiklos pražūtį.
  • Pokyčių nebūtis. Neturint įmonės potencialaus tobulėjimo ar kitų galimybių vizijos, tai greitai pajaus tiek klientai, tiek užsakovai ir galų gale pats verslininkas.

Nuo skaičių iki skaičių

“Su Sąskaita123 pradėjome dirbti dar 2019 m. Tai puikus įrankis vadovui išrašyti sąskaitas faktūras, valdyti pinigų srautus, sekti mokėjimus ir terminus, siųsti dokumentus klientams. Yra patogi integracija su buhalterinės apskaitos programa, sandėlio valdymas, idealus klientų aptarnavimas, “user friendly” valdymas, naujovių diegimas. Net apie 60% Finmeka klientų naudojasi Sąskaita123 sistema. Visiems naujiems klientams ją rekomenduojame. Ateityje planuojame daryti integracijas tarp mūsų buhalterinės apskaitos sistemos / kliento Sąskaita123 paskyros ir kliento el. parduotuvės.”.

 

Nuotraukos: Edera paslaugos